Sri Lanka - Reisverslag uit Kalutara, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Kalutara, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Door: Dennis en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

27 December 2009 | Sri Lanka, Kalutara

27 december 2009

Daar zijn we weer!!!
Na een lekker nachtje slapen zijn we vanmorgen vroeg op de motor gestapt in de richting van Galle.Ik schat dat het een afstand was van zo´n kleine 80 kilometer,dus das best redelijk te doen met zo´n super voertuig!!!!!! Onderweg zijn we nog even gestopt bij een monument ter ere van de Tsunami van 5 jaar geleden.Als je daar dan rustig op je gemakje in de rondte kijkt ga je toch echt even anders denken.Hoe zal het geweest zijn dan,zeker als je ziet hoe ze hier een huis bouwen met de middelen die ze hier voorhanden hebben.Geloof me ,wij zijn echte bofkonten.Maar goed,ik zal niet te
gevoelig worden(en dat is best moeilijk als je ervoor staat).Aan de andere kant is mooi om te zien hoe de mensen hier die zijn getroffen door de tsunami hun leven weer zo goed en zo kwaad als het kan,op proberen te pakken.Daarna was het weer tijd om weer even wat wind in ons gezicht te krijgen,het was vandaag een hele warme dag en zijn we weer een stukkie verder gaan toeren.En daar hoort natuurlijk ook een hapje en een drankje bij.En wat zie ik? Een pizzahut...Dus even lekker een pizza gegeten,je zou zeggen waarom geen visje ofzo,ze vliegen hier zo de zee uit,je bord op als je dat wil,echt niet normaal.Maar wij kozen voor zo'n deegbal met wat erop.Ook lekker hoor maar die visjes eten we morgen wel.Daarna weer lekker een stukje gestuurd en voor we het wisten(ik niet dus,weet NOOIT waar ik ben)zatten we ineens in Galle.Best druk daar in dat stadje waar lang geleden onze voorvaderen zaten.Na de nodige ATM's(voor ons pinautomaten) voorbij te zijn gereden zijn we toch maar even naar binnen gelopen(ik zei tegen Zet van joh loop jij ff,maar dat soort dingen gaan niet zo goed op bepaalde momenten,dus ze kreeg alleen maar een bonnetje waarop stond beadnkt voor je bezoek)en de rugzak weer gevuld met de nodige roepies!! Altijd handig,je weet nooit waar het goed voor is toch?geld schijnt te moeten rollen.Daar kom ik zo verder in mijn verhaal even op terug(als het te lang duurt voor jullie(gewoon door blijven lezen he,je hebt toch weinig anders te doen).Affijn we zijn weer onderweg naar het resort,alleen heb ik tere billetjes dus moet er af en toe gestopt worden om even te rekken en te strekken en het zadel weer goed op zijn plek te neer te leggen.Opeens voel ik in een bocht een beetje een vreemd gevoel(de motorrijders onder ons snappen wel wat voor gevoel)en denk wat voor bocht maak ik nou?Dus toch maar even een grondige inspectie gehouden,ja je weet nooit,voor je het weet rij je over een leguaan met van die scherpe stekels heen en dan heb je dus een probleem.Ik kan je vertellen dat wij dat probleem ook hadden vandaag op zo'n kilometer of 30 van onze thuisbasis.Een lekke band!!!!!Dus maar even opzoek naar de Kwik-Fit!Jof dier heb je hier om de 500 meter,dus beetje lucht erin en rijden maar weer.

Ja dat had je mooi gedqacht van der Kolk.(de nodige woordem kwamen in me op)die jongen zei nog tegen je van je patch(weet ik veel wat hij bedoeld)Dus zo eigenwijs als ik ben, alleen maar lucht erin en weer opweg.Ware het niet dat ik na een meter ,ik schat 750 meter,weer dat nare gevoel kreeg (een scheldwoord)en bij het volgende filiaal van de Kwik-fit stond. Lizette zei nog tegen mij van joh laat die band nou maken,dan kunnen we weer verder(ik ben echt eigenwijs),maar nee hoor,gewoon weer verder,eerst die jongen 100 roepies gegeven en weer verder.Dit keer redde we een afstand van 1500 meter en ja hoor nu was die (scheldwoord)echt plat en in geen velden of wegen geen bandenplakzaak meer te bekennen.Lizette was er inmiddels maar bij gaan zitten,die zei alleen maar luister je wel eens,jij eigenwijs.Dus de betrouwbare BSA maar achtergelaten bij een hotel,de helmpjes(lees schaaltjes)maar meegenomen en in een tuk-tuk gestapt.Die jongen hoeft waarschijnlijk deze week niet meer te werken en zijn nu dus lekker in ons hotelletje aangekomen.Helemaal zwart van de roet kan ik je vertellen,dus eerst maar ff een douche gepakt,das lekker zeg zo'n splashdouche.Zo direct zo even onderhandelen over hoe we het nou gaan doen om dat te gekke voertuig weer hierheen te krijgen.Hoe of dat gaat lukken merken we wel?

Mensen ik ga er een einde aan breien want ik wordt gemaand om mee te gaan eten.
De rest van deze episode horen jullie wel in het volgende verslag.


De groeten van ons,

Dennis en Lizette

  • 27 December 2009 - 14:41

    Moeders:

    Hallo dennis en lizet,
    Ja heb van de week de herdenking gezien is erg hoor,maar nu zien jullie hoe het daar in werkelijkheid is en dan kan ik mij indenken dat het je wat doet he.Vreselijk wat de mensen daar hebben moeten mee maken(en nog)Maar goed hopelijk gebeurd het nooit meer.En den jij eigenwijs welnee toch je plant het voertuig gewoon ergens af en gaat lekker verder met de
    tuktuk he ach ja zo kennen we dennis ,niet moeilijk doen hij heeft uit eindelijk vacantie.Waarom zou hij zich druk maken dat komt wel weer als hij thuis is hahahahaha.Maar jullie dag was weer met heerlijk weer enneeeee genoten op de bsa.Morgen weer een nieuwe dag,want gaat nu vlug he de dagen jammerrrrrrrrrrrr dus geniet er nog maar lekker van (beiden).doegie tot het volgende verslag toedeloexxxxxxxx

  • 28 December 2009 - 08:58

    Jenny:

    Heej luitjes,

    Hoe was jullie kerstdiner eigenlijk???
    Ik hoop dat jullie hebben genoten.
    Het gaat nu wel opschieten hè!!!
    Ik wens jullie nog veel plezier de laatste dagen en alvast een goede terugreis.
    Ook wens ik jullie alvast een gelukkig nieuwjaar.

    Groetjes en tot snel xxxx

  • 28 December 2009 - 10:23

    Mildred.:

    Hallo Liefies,

    Lees jullie verslagen bijna iedere dag en denk dan hun wel, weet dan even niet wat ik moet schrijven dus laat het dan ook maar.
    Dat betekent dus niet dat ik jaloers ben of met jullie zou willen ruilen, maar heb het gewoon erg druk gehad met van alles en nog wat hahahha.
    ( Ontslag nemen en zo )
    Hier gaan we op naar oud en nieuw dus nog een paar dagen en dan kan het gewone leven hier ook weer beginnen.
    Tegen die tijd zijn jullie gelukkig ook weer thuis.
    Maar nog even een paar dagen lekker genieten hoor.

    Liefs Leon, Mildred en de Kids.


  • 28 December 2009 - 11:44

    Joke:

    HIJ GAAT SUPER DAAR HE!!
    We genieten van jullie verslagen en foto's. Ben ff en paar dagen niet on line geweest, drukke dagen met de kerst, gisteren met kleinzoon op pad geweest, maar nu weer ff lekker zitten kwijlen bij jullie verslagen.
    Helaas gaat het nu snel he..... Hoe is de verzorging verder in jullie hotel Super toch wel he?Geniet nog ff lekker en wees voorzichtig op de BSA als die nog terug komt.
    joke en nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kalutara

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2010

Het einde van onze geweldige vakantie

01 Januari 2010

Sri Lanka

01 Januari 2010

Sri Lanka

31 December 2009

Sri Lanka

30 December 2009

Sri Lanka
Frank en Lizette

Actief sinds 22 Juni 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 80653

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 05 Oktober 2019

Kalimantan (Indonesië) 2019

31 Oktober 2018 - 22 November 2018

Myanmar 2018

06 September 2017 - 26 September 2017

Vietnam 2017

05 September 2016 - 28 September 2016

Rondreis Bali, Flores, Gili Trawangan, Lombok 2016

01 Juni 2015 - 24 Juni 2015

Sulawesi 2015

30 April 2014 - 23 Mei 2014

Frank en Lizette tijdens rondreis indonesië 2014

29 Oktober 2012 - 20 November 2012

Sri Lanka 2012

14 September 2011 - 03 Oktober 2011

Thailand

04 December 2010 - 04 Januari 2011

maleisië, bali

09 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: