Thailand dag 12 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Thailand dag 12 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Thailand dag 12

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

26 September 2011 | Thailand, Chiang Mai

Maandag 26 September
Vandaag hadden we onze eerste echte vrije dag. We hebben heerlijk eerst uitgeslapen Hmmmm 07:00 wakker zijn dus. Maar goed we konden heerlijk op ons gemak opstarten en ontbijten. Na ons ontbijt zijn we naar de oude stad van Chiang Mai gegaan. We hebben ons laten afzetten daar door een Tuk Tuk en niet dat we afgezet zijn hahahahahhahaha. Eenmaal aangekomen zijn we door de ingang van de muur dat om dit gedeelte staan het oude gedeelte van Chaing Mai onveilig gaan maken. In dit gedeelte heeft vroeger een koning geleefd en werd omringd door monniken. Dus jullie begrijpen wel dat hier heel veel Tempels zijn. Maar we hebben de belangrijkste bezocht. Eerst zijn we bij Wat Pun On naar binnen gegaan, dit was wel leuk want daar kregen school kindertjes les van wat monniken. Daar na zijn we door gelopen naar de tempek Wat Phra Singh Dit is de bekendste en grootste tempel hier. Deze was heel mooi om te zien. We hebben hier bij een Monnik wat kleine Boeddha’s gekocht voor thuis en vrienden en familie. Aangezien dat het vandaag een hele hete dag was en dat dit zelf bevestigd werd door de lokale mensen, zijn we eerst even een lekker ijs koffie gaan drinken in een koffieshop met airco pfffff wat was het heet. Na ons heerlijke afkoeling zijn we verder gegaan en hebben we de tempel Wat Chedi Luang gegaan dit was een hele oude tempel van steen. Jeetje hoeveel je er ook ziet ze blijven mooi hoor. Na deze tempel hadden we het na 3 uurtjes rondlopen wel weer gehad en zijn we rustig richting ons hotel gelopen. Ik was uit eindelijk wel bij dat we niet gelijk een Tuk Tuk hadden genomen. Dit omdat toen we aan het lopen waren en wat winkeltjes in waren gegaan een tempel tegen kwamen dit was de grootste tempel van Teakhout Wat Buparam genaamd. Waarom ik zo blij was dat we dus waren gaan lopen en deze tegen kwamen is, omdat we daar een monnik tegen het lijf liepen en we moesten mee komen en kregen een armbandje die door hem ingezegend werd. Dit blijft iets bijzonders hebben hoor. Na al deze belevenissen hebben we uit eindelijk een Tuk Tuk aangehouden en zijn we naar ons hotel gegaan, om een heerlijke duik te nemen in het zwembad na 5 uur in de hitte te hebben gelopen.
Vanavond is onze laatste avond hier en gaan we weer gezellie bij de night Bazar eten en wat rond lopen. Dit is natuurlijk niet goed, want ik heb gisteren ook al weer geld uitgegeven hahahahahahahahahahhahahaha. Morgen om 12:00 vertrekken we met het vliegtuig naar het eiland Koh Samui om onze laatste dagen in te gaan. Frank kan dan eindelijk gaan duiken waar hij erg naar uitkijkt en we gaan ook zeker daar het eiland rond om mooie dingen te gaan zien.
Tot morgen dan maar weer.
Dikke kus van ons

• 26 September 2011 - 16:32

Topy:

Ha Lies en Frank,

Pfpfpfpf moest heel wat bijlezen ;-) maar het is gelukt.
    Jullie hebben wel heel primitief gezeten op het water, wij hadden hadden nog electriek :-)
    Maar wel ontzettend gaaf allemaal , en ook niet geheel onbekend voor ons.En jullie weten nu heeeeeel veeeel van tempels :-)

Blijf lekker genieten, genieten wij ook nog even lekker mee.

Toedels J en R

• 26 September 2011 - 18:18

Dennis:

Hoi Zet en Frank,

Jezus wat een leesvoer ineens zeg als je je mail even niet nakijkt(zoals gewoonlijk),leuke verhalen weer.En leuk om te lezen dat je ook weer een paar vriendelijke huisdieren tegenkwam om te verzorgen,ahhahahahhahahaha Frankie!!! Zo een klein lief spinnetje,ik ken het,stond je niet te springen daar???????? Hahahahahhahahaha,nee dat is vast niet leuk. Ben eigenlijk best een heel klein beetje jaloers op jullie beiden hoor,leuke foto's allemaal(lijkt wel memory lane wat ik zie en lees)zelfs die jongen waar je die fietsen hebt gehuurd,Fokke.......das een oud vriendje van vroeger,wist dat hij in Thailand zat maar niet precies waar!! Zijn jullie het eten al zat? Vast niet!

He erg leuk om te lezen allemaal en blijf genieten daar saampjes,en ga vooral niet bijboeken,niet doen.

Groetjes van mij.