Thailand dag 13 en 14 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Thailand dag 13 en 14 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Thailand dag 13 en 14

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

28 September 2011 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 27 september en Woensdag 28 september
Sawadee Kha allemaal,
Gisteren zijn we per vliegtuig vertrokken vanuit Chaing Mai naar Koh Samui. Rond 14:30 waren we aan gekomen bij ons plaggenhut, heerlijk nog geen 30 meter van het strand af en niet al te veel luxe. Gewoon wat je nodig hebt en alles schoon. Na dat we alles een beetje verkend hadden zijn we een hapje gaan eten en vroeg ons mandje in gegaan.
Na een heerlijk nachtje slapen, zijn we heerlijk met uitzicht op zee gaan ontbijten. Rond 08:45 werden we opgehaald door een minibusje en zijn we vertrokken voor onze dag tour over het eiland heen. We hebben in het kort : Op een olifant gezeten, visjes aan onze voeten laten eten, gezien hoe ze hier aapjes trainen voor het gebruik voor de palmbomen farm ( iets minder dit, want ze zitten aan een koord oké wel een lang koord maar ben daar geen voorstander van ) na dat we dit allemaal hadden gedaan, ( oh ja was ik even vergeten ik heb van een vreemde man een ring en armband gekregen hmmmmmm Hint voor Frank misschien hahahhahaha. Oké was wel van een bamboe blad gemaakt maar toch hahahahhahahaha ) Maar goed we zijn toen richting de grote buddha gereden genaamd Wat Phra Yai, Dit is een grote gouden buddha die uit kijkt over het hele eiland. Na dit zijn we verder gegaan naar een Vieuwpoint. Hier konden we goed over de zee kijken en het andere kant van het eiland zien. Vanuit hier zijn we naar Nathon gereden en hebben we daar even geluncht en geshopt. Helaas moest dit allemaal wat gehaast want we hadden maar 50 min. Nadat iedereen weer in het busje zat zijn we verder gereden naar Taling Ngam en zijn we daar naar de Namuang Waterval gegaan. Dit is een waterval van 80 meter hoog. Het was wel een mooi gezicht om te zien. Vanuit hier zijn we naar Wat Khunnaram gereden hier zit de gemummificeerde monnik. Deze monnik zit hier al 36 jaar. Zoals men hier verteld wist deze monnik wanneer hij zou overlijden en had dit in een brief gezet en na zijn dood hebben ze deze brief gevonden en zagen ze dat hij zijn overlijdings datum hierin had gezet. Men beweerd dat hij hier dus al 36 zit en dat ze niets aan de monnik hebben gedaan. Met andere worden alles zit nog in en aan hem ( wel achter glas hoor en hij heeft een zonnebril op hahahahahhaah ) Maar is wel heel vreemd om dit te zien hoor. We zijn toen naar de laatste plek gereden en dat zijn de rotsen Hin ta en Hin Yai de opa en oma rots. Men heeft dit zo genoemd omdat als je goed kijkt dan zie je een mannelijk geslacht en een vrouwelijk geslacht. Gezien het feit dat deze rotsen naar onze plaggenhut liggen zijn we te voet terug gegaan. We zijn heerlijk de zee in gedoken en hebben we nog ff genoten op het strand. Morgen dan gaan we van onze vrije dag genieten en gaan we eerst ff op het strand hangen en daarna gaan we zelf met de scooter wat dingen bekijken, want deze tour was leuk, maaaaarrrr iets te veel toeristen maar goed dat moet je maar ff voor lief nemen.
Nou tot morgen
Sawadee Kha
KUSSSSSSS van ons

• 28 September 2011 - 16:09

Pat:

Die gast met die zonnebril kan wel een drankje gebruiken ;-) die ziet er een beetje "uitgedroogd" uit!

Mooie foto's!