Dag 7 gedwongen rustdag - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 7 gedwongen rustdag - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 7 gedwongen rustdag

Door: Frank & Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

04 November 2012 | Sri Lanka, Sigiriya

Hallo trouwe lezers.

Jullie zullen wel denken bij de titel: wat nu weer????
Vanmorgen om 08.00 uur stonden we klaar om naar een lokaal dorp te gaan maar Lizette werd even voor 08.00 uur gebeld door onze gids dat hij ziek was en dat ons ochtend programma dus niet door kon gaan. Hij gaf aan dat hij om 15.00 uur wel aanwezig zou zijn om met ons naar de Leeuwenrots te gaan. Gisteren had hij al last van hoofdpijn en kennelijk was het er niet beter op geworden.
In de ochtend zijn we richting de eerste kraampjes met plaatselijke souvenirs gelopen. dit was gelukkig maar een paar honderd meter want de zon scheen aardig op onze bolletjes. Bij de eerste de beste houtsnijwerk kraam moesten we uiteraard binnen komen kijken. We zagen een mooi masker en ook een mooi beeldje van ebbenhout. Toen we over de prijs begonnen is Lizette maar naar buiten gegaan omdat ze weet hoe ik ben met afdingen (valt best wel mee hoor ;-) ).
Na een paar minuten werden de verkoper en ik het toch eens nadat we eerst mijlenver van elkaars prijs afzaten. Maar netjes zoals ik ben ging ik met idee weg dat ik een redelijke prijs heb betaald en hij had zijn eerste daggeld binnen.
Vervolgens nog wat rondgelopen en toen het steeds warmer werd zijn we lekker weer naar ons hotel gewandeld waar we lekker bij het zwembad hebben gelegen. Zet in het zonnetje en ik lekker in de schaduw. Tussen de middag hebben we lekker geluncht en toen nog even gewacht tot het 15.00 was om opgehaald te worden voor onze klim op de Leeuwenrots.
Even voor 15.00 uur kwam onze gids aanlopen en allebei wisten we toen we hem zagen dat het niet goed zat. Hij liep als een echte zieke vent. Hij gaf aan dat hij niet verder mee kon en dat hij in de ochtend al contact had gezocht met de toeroperator. Deze sturen een nieuwe gids/chauffeur welke, als het goed is, vanavond zal arriveren.
Morgen gaan we dan verder met ons programma.
Dit bericht kwam wel ff aan maar we hopen maar dat alles goed komt.
De rest van de middag hebben we eerst bij het zwembad doorgebracht en nadat het een beetje begon te regenen hebben we lekker op het terras zitten lezen.
Daarnet hebben we ook nog de gids van Lizette haar vorige trip naar Sri Lanka, Weja gezien. We kwamen hem al in Negombo tegen toen wij daar vertrokken. Hij heeft een ander Nederlands stel bij zich alleen zijn die 1 dag later aangekomen zodat zij een dag op ons achterlopen. Vanavond hebben we met hem afgesproken zodat ze even oude verhalen kunnen ophalen ;-).
Morgen gaan we gelukkig weer verder met ons programma.
Tot morgen !!!!!!!!
Groeten van Lizette en Frank