Dag 21 dagje weg met Wija en op mijn knieën - Reisverslag uit Habaraduwa, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 21 dagje weg met Wija en op mijn knieën - Reisverslag uit Habaraduwa, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 21 dagje weg met Wija en op mijn knieën

Door: Lizette en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

18 November 2012 | Sri Lanka, Habaraduwa

Hallo allemaal. Dit is alweer de 1 na laatste dag van onze heerlijke vakantie. Vanmorgen om 09.00 uur kwam Wija, de gids die Lizette 3 jaar geleden tijdens haar reis door Sri Lanka heeft gehad ons ophalen om ons nog een stukje van zijn mooie land te laten zien.
Wija heeft ons eerst meegenomen naar het plaatsje Balapitiya alwaar we een 2 uur durende boot safari hebben gemaakt. We hebben hier over een rivier en een meer gevaren waarin 64 eilanden liggen. De een wat groter dan de ander, sommige zijn onbewoond en op het grootste eiland wonen 370 mensen.
Heel veel van de eilandjes bestaan voor een groot gedeelte uit mangrove bomen. Sommige van deze bomen hebben ze aan de onderkant afgezaagd waardoor een soort tunnel ontstaat waardoor je heen kon varen. Onderweg zijn we nog gestopt op een eiland waar ze lieten zien hoe kaneel gemaakt wordt van kaneeltakken. Even verderop konden onze voetjes een “Dr. Fish” behandeling krijgen en ook mocht ik daar een 7 maanden oude krokodil vasthouden. Op een volgend eiland stond een tempel waar we even gekeken hebben. Zo hebben we heerlijk 2 uur op het water gedobberd in de zon. Gelukkig heeft de schipper halverwege een zonnedakje opgezet waardoor we niet helemaal wegsmolten in de boot.
Na deze leuke safari zijn we naar een maskermuseum gereden waar we even rondgekeken hebben naar hele oude maskers, maar ook naar hoe de maskers nu gemaakt worden.
Hierna heeft Wija ons meegenomen naar de enige plek waar maansteenmijnen zijn op de wereld. Hier konden we in een echte mijnschacht kijken va 12 meter diep. Hier wordt nog steeds met de hand het zand in mandjes naar boven gehesen waar de stenen in zitten. Als men op 12 meter diepte is dan worden er allerlei zijtunnels van enkele meters gegraven.
Al dit zand wordt boven gezeefd waarna de stenen eruit gehaald worden. Hierna worden de maanstenen verder bewerkt tot mooie glimmers. Na dit bekeken te hebben werden we winkel in gedirigeerd waar we gelukkig een mooie ring voor Lizette zagen. Dit keer waren er niet zoveel bling bling ringen zoals in Kandy eerder deze vakantie. Maar er waren zelfs een paar ringen die Lizette (en ook ik) mooi vonden. Na de mooiste uitgezocht te hebben werden we het ook nog eens over de prijs en gingen we blij verder.
Hierna zijn we over binnen weggetjes naar de woning van Wija gereden. Deze woont even buiten Galle.
Toen we daar aankwamen werden we welkom geheten door zijn vrouw, zijn 2 zoons en zijn dochter. Wija heeft het geluk dat hij de jongste zoon was van zijn ouders. Hierdoor kreeg hij automatisch het huis van zijn ouders in zijn bezit. Dit is de gewoonte in Sri Lanka. Hierdoor kan de jongste zoon het langst voor zijn ouders zorgen. Het huis zag er redelijk modern uit. De vrouw van Wija had een heerlijke warme maaltijd voor ons bereid bestaande uit allerlei heerlijke gerechten. We hebben dan ook heerlijk ons buikje rond gegeten.
Na deze heerlijke maaltijd hebben we nog wat zitten praten en om 17.30 uur hebben we afscheid genomen van de familie en heeft Wija ons weer naar ons hotel gereden. Hier hebben we hem nogmaals bedankt voor de heerlijke en bijzondere dag die we vandaag hebben gehad.
In onze kamer ben ik dan eindelijk op mijn knieën gegaan om mijn Lizette te vragen of ze met mij wil trouwen. Gelukkig zij ze ja. De datum weten we nog niet maar dat zien we nog wel.
Dit is wel een heel leuke afsluiting van een geweldige vakantie.

Morgen nog een dagje luieren en koffers inpakken.
Morgenavond om 21.00 uur worden we opgehaald om naar de luchthaven gebracht te worden. Waar we ’s nachts om 02.45 uur zullen vertrekken om via Dubai naar Nederland te vliegen. Het wordt morgen dus een hele lange dag. Want als alles goed gaat komen we op dinsdag om 12.30 uur Nederlandse tijd aan op Schiphol. En gezien ons wekschema hier zullen we op maandagmorgen wel ergens rond 06.00 uur wakker zijn. Dan is het in Nederland maandagochtend 01.30 uur. Dus we hopen maar dat we nog een beetje kunnen slapen in het vliegtuig op de terugweg.
Dit was het voor nu. We hopen dat jullie genoten hebben van onze belevenissen in dit mooie land.

Groeten van Frank en Lizette.

  • 18 November 2012 - 16:57

    Pieter:

    Geweldig wat een reis verslagen en wat een geweldig einde , ben jaloers op jullie. Met jullie kind gaat het geweldig deze week geent en zijn medische controle gehad, alles goed hij heeft zelfs zijn balletjes al haha. Woensdag wordt hij voor het stamboom gechipt. Zie jullie gauw weer.

  • 18 November 2012 - 17:03

    Mildred:

    Hallo schatjes.
    Normaal reageer ik niet op jullie verhalen althans niet hier, maar vind nu toch wel dat ik even moet reageren.
    Wil jullie graag van harte feliciteren.
    Ben super blij voor jullie.
    Ik zeg tijd voor een feestje altijd leuk.
    Frank Leon wilde me eigenlijk niet geloven dat je het echt hebt gevraagd, maar na het lezen van je verslag geloofde hij het pas.
    Rest mij niets anders dan jullie een goede terug reis te wensen.
    Tot gauw. Dikke kus van ons.

  • 18 November 2012 - 17:07

    Dennis:

    Het was een leuke vakantie zeker!!!


    Maar dit nieuws is veel beter.................Ze gaan trouwen,das veel beter nieuws!

    Frank en Lizette heel veel gelukwensen vanuit het koude landje.

    Dikke kus voor jullie

    Groetjes Dennis en Sandra

  • 18 November 2012 - 17:22

    Lizette:

    Nou ik zal ook even mijn reactie geven van deze vakantie !!!!! Het was een top vakantie echt waar. Maar de afsluiter betekend heel veel voor me. Ik heb met volle overtuiging JA gezegd. Maar we zijn erg blij om weer naar huis te gaan. Heerlijk naar ons eigen huisje en familie en vrienden toe om het goede nieuws te vieren jeeeeeeehhhhhh tot gauw dikke kus van ons

  • 18 November 2012 - 17:22

    Lizette:

    Nou ik zal ook even mijn reactie geven van deze vakantie !!!!! Het was een top vakantie echt waar. Maar de afsluiter betekend heel veel voor me. Ik heb met volle overtuiging JA gezegd. Maar we zijn erg blij om weer naar huis te gaan. Heerlijk naar ons eigen huisje en familie en vrienden toe om het goede nieuws te vieren jeeeeeeehhhhhh tot gauw dikke kus van ons

  • 18 November 2012 - 20:02

    Karel Walther:

    Een heel goede avond jullie beide
    Wat lees ik nu ????Ben ik weer te laat om jou te vragen? Geintje van een ouwe gek uit Leidschendam.
    Een super vakantie met het mooiste eind wat je maar kunt wensen.
    Ontzettend gefeliciteerd jullie beiden en heel veel geluk (en dat meen ik zeer.
    Groetjes en tot ziens Karel

  • 18 November 2012 - 20:36

    Petra En Leon :

    Gefeliciteerd!! Een romantisch einde van een fantastische vakantie!!
    Een goede terugvlucht en sterkte met de jetlag.

  • 18 November 2012 - 20:36

    Petra En Leon :

    Gefeliciteerd!! Een romantisch einde van een fantastische vakantie!!
    Een goede terugvlucht en sterkte met de jetlag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Habaraduwa

Frank en Lizette

Actief sinds 22 Juni 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 80648

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 05 Oktober 2019

Kalimantan (Indonesië) 2019

31 Oktober 2018 - 22 November 2018

Myanmar 2018

06 September 2017 - 26 September 2017

Vietnam 2017

05 September 2016 - 28 September 2016

Rondreis Bali, Flores, Gili Trawangan, Lombok 2016

01 Juni 2015 - 24 Juni 2015

Sulawesi 2015

30 April 2014 - 23 Mei 2014

Frank en Lizette tijdens rondreis indonesië 2014

29 Oktober 2012 - 20 November 2012

Sri Lanka 2012

14 September 2011 - 03 Oktober 2011

Thailand

04 December 2010 - 04 Januari 2011

maleisië, bali

09 December 2009 - 02 Januari 2010

Sri Lanka

Landen bezocht: