Dag 17 (16-5-14) Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 17 (16-5-14) Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 17 (16-5-14) Ubud

Door: Frank & Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

16 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Dag 17 (16-5-14) Ubud

Vandaag eindelijk een dag zonder een wekker te hoeven zetten. Gelukkig is Lizette om 05.50 uur wakker. Dan heb je ook geen wekker nodig. Pffffffffffffffff
Na nog even gedommeld te hebben, hebben we ons maar weer aangekleed en zijn we lekker gaan ontbijten. Na het ontbijt stond een bezoek aan Monkey Forrest op het programma.
Hier zijn we vanuit het hotel naartoe gelopen.
Al voor de ingang kom je de apen al tegen. Binnen in het bos zijn er nog iets meer.
Lizette heeft geleerd van haar laatste bezoek aan Monkey Forrest. Er werden nu namelijk geen bananen gekocht. We zagen sommige andere bezoekers die dat wel hadden gedaan. Dan staan de apen aan je shirt te trekken als je de bananen denkt te kunnen verstoppen onder je shirt.
Maar over het algemeen laten de apen je wel met rust als je niet te dicht in de buurt komt van apen welke jongen heeft. Maar voor ons is dit logisch. Kennelijk niet voor alle toeristen.
Na hier een klein uurtje rondgelopen te hebben zijn we eruit gegaan. Hierna hebben we iets gedronken bij Tropical View Cafe. Daar je vanaf de weg een trap op moet hadden we geen idee wat erachter lag. Maar eenmaal boven vonden wij het inderdaad een mooi uitzicht wat je vanaf het terras had.
Je keek uit over de rijstvelden waar men aan het werk was. En ik kan uren kijken naar mensen die aan het werk zijn dus vandaag ging mij dat ook goed af.
Vlak voordat wij wilde vertrekken kwam er een rijstboer langslopen die tegen ons begon te praten. Hij sprak een beetje Engels en met handen en voeten kom je een heel eind.
Hij was erg blij met het pakje sigaretten wat hij van Lizette kreeg en als dank glimlachte hij mooi op de foto’s die we van hem gemaakt hebben.
Na dit alles zijn we nog maar even gaan shoppen. Resultaat 3 T-shirts voor mij en 1 voor Lizette. Verder nog wat souvenirs waarna we even wat gegeten hebben en daarna was het de hoogste tijd om lekker bij het zwembad te gaan liggen van ons hotel.
Dit ging ons goed af en hebben we de rest van de middag weten vol te houden.
Vanavond zijn we eerst naar een Balinese dansvoorstelling geweest. Dit ging om een Kecak dans en een vuurdans.
Bij een Kecak dansvoorstelling word de dans niet begeleid door een gamelanorkest maar door een koor wat de voorstelling begeleid en het verhaal zingt.
Ik vond het leuk om te zien , Lizette vond het niet zo leuk. Na deze voorstelling kwam er nog een vuurdans. Hierbij worden er kokosnoot resten in de brand gestoken en begint er een man te dansen. Deze man raakt vervolgens in trance waarna hij tegen de brandende kokosnootresten begint te schoppen. We waren al gewaarschuwd om niet op de eerste rij te gaan zitten. Dat bleek een goede tip geweest te zijn want de mensen die daar zaten kregen af en toe een stuk brandende kokosnootschil tegen hun stoel aan. Ik zag diverse mensen op de voorste rij met hun voeten omhoog zitten.
Nadat dit afgelopen was zijn we lekker wat gaan eten en hierna zijn we lekker naar ons hotel teruggelopen.
Morgen vertrekken we uit Ubud en worden we, als alles goed gaat, opgehaald door Ronnie, de kennis van Peter de hoteleigenaar uit Kalibaru. Hij gaat met ons dan een dag op stap in de omgeving waarna hij ons in de namiddag naar Sanur brengt waar we in ons laatste hotel van deze reis zullen verblijven.