Dag 19 (18-5-14) strand en dag 20 (19-5-14) tripje - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 19 (18-5-14) strand en dag 20 (19-5-14) tripje - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 19 (18-5-14) strand en dag 20 (19-5-14) tripje

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

19 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Dag 19 (18-5-14) strand en dag 20 (19-5-14) tripje Mengwi, Bratanmeer en Pura Tanah Lot

Zondag was onze eerste echte rustdag. Gelukkig was mijn wekkertje in de vorm van Lizette weer voor zonsopgang op zodat we een lekkere lange dag hadden. Pfffffffffffffff ;-)
Na ons ontbijtje hebben we lekker rustig aan gedaan en we zijn vervolgens naar het strand gelopen. Over de boulevard hebben we lekker een stukje gelopen tot we een plekje vonden waar we lekker op een bedje zijn gaan liggen.
De zee bleek hier een stuk koeler dan in het noorden van Bali.
De koperen ploert bleek aardig te branden dus na verloop van tijd kwam Lizette ook “schuilen” onder mijn parasol. Om 13.00 uur hadden we het wel gehad en zijn we op zoek gegaan naar een warung welke vlakbij het hotel moest liggen waar Lizette en Dennis 3 jaar geleden hebben gelogeerd.
Na een stukje lopen hadden we hem gevonden en hier hebben we heerlijke saté kambing gegeten. Met de cola en de kroepoek erbij waren we hier toch wel weer 3 euries voor kwijt.
Hierna zijn we lekker naar het hotel gelopen en hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen.
In de avond hebben we gezocht naar een andere warung waarvan collega’s Danny en Lida, welke echte Bali-kenners zijn, hadden gezegd dat je hier heerlijk kon eten. We dachten deze gevonden te hebben en hebben hier ook heerlijk gegeten voor weer het enorme bedrag van 4 euro inclusief drank en fooi. Maar toen we dit wereldkundig maakte via Facebook gaf Danny aan dat het niet de tent was die hij bedoelde. Dus, met andere woorden, we hebben er weer een goede eettent bij gevonden want het was heerlijk wat we daar gegeten hebben.
Hierna lekker weer naar het hotel gelopen en hiermee kwam een einde aan een heerlijke niets hoeft dag.

Maandag hadden we onze laatste trip gepland. Vandaag om 09.00 uur zou een chauffeur van Ronnie ons op komen halen om nog een dag met ons weg te gaan.
Om 08.45 uur kwam Eddie aanrijden waarna we zijn vertrokken. De eerste stop was op ongeveer 15 km boven Denpassar bij de tempel Pura Taman Ayun in Mengwi.
Deze tempel stond bovenaan het verlanglijstje van Lizette en vandaar dat we vandaag nog een tripje moesten maken. Maar het is inderdaad een mooie tempel en dus de moeite van het bezoeken waard.
Er staan hier een aantal grote en kleine pagoden met diverse daken, zogenaamde “meru’s”
Na dit bezoek zijn we doorgereden naar het noorden alwaar we bij het Bratanmeer de Pura Ulun Danu tempel hebben bezocht. Bij deze tempel ligt ook een meru welke op een eilandje in het meer ligt. Ook dit zag er weer mooi uit. Na dit bezoek hebben we aan Eddie gevraagd of hij het geplande bezoek aan een markt kon cancellen en of hij hiervoor in de plaats ons nog naar de tempel Pura Tanah Lot wilde brengen.
Eddie vond dit geen probleem, zolang we het maar niet tegen zijn baas zouden zeggen, en via een tussenstop om te lunchen op een plek met een mooi uitzicht over de terrassen met rijstvelden, heeft hij ons naar Tanah Lot gereden.
Hier hebben we nog lekker even kunnen genieten van het uitzicht op de tempel welke in zee ligt.
Na al dit moois werden we weer teruggebracht naar ons hotel waar we nog even een verfrissende duik hebben genomen in het zwembad.
Vanavond hebben we lekker weer bij een warung gegeten. Ook dit was weer niet te versmaden.
Morgen weer een luierdag en in de middag gaan we even winkelen in Kuta. Maar daarover morgen meer. Gezien het feit dat wij voor de haan en kippen wakker zijn heb ik besloten om vanavond ook maar eens te proberen om op tijd mijn ogen te sluiten. Het is nu bijna 22.00 uur hier ((16.00 uur in NL) dus de groeten.