Dag 5, Duiken en snorkelen, vrijdag 5 juni 2015 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 5, Duiken en snorkelen, vrijdag 5 juni 2015 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 5, Duiken en snorkelen, vrijdag 5 juni 2015

Door: frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

05 Juni 2015 | Indonesië, Sulawesi Island

Vannacht beter geslapen dan de eerste nacht. We werden zelfs pas om 07.30 uur wakker.
Na ons ontbijt hebben we vanochtend weer een duik gemaakt. Dit keer met de boot naar een locatie op een kleine 10 minuten varen. Voor Lizette weer een nieuw iets, achterover vanaf de rand van de boot het water in. Ook dit deed ze weer top en hierna hebben we een duik gemaakt van 72 minuten. Dit was rond een pier en de peilers daaronder. De bodem hier was zanderig/modderig dus onze cursus Perfect Buoyancy die we pas gevolgd hebben kwam goed van pas.
Het zicht was redelijk en we hebben een hoop leuke dingen gezien. Van kleine slakjes tot een hele grote lobster waar je een aardige maaltijd mee zou kunnen vullen.
Op de pilaren zat ook heel veel leven in de vorm van koraal, en andere mooi gekleurde zaken.
Uit de bodem kwam ook af en toe wat kruipen en als je dan te dichtbij kwam schoot het weer snel de grond in.
Al met al een leuke duik die wel heel anders was dan de andere.

Na terugkomst hebben we lekker geluncht.
Onze chauffeur Minggu, wat in het Nederlands zondag betekent is ook aangekomen en morgenochtend om 08.00 uur wil hij vertrekken. Dat wordt dus de wekker zetten morgenochtend.
Na de lunch zijn Lizette en ik lekker gaan snorkelen.
Ook dit was mooi en heerlijk om te doen.
Na een uurtje dobberen langs de kust boven het koraal hebben we lekker nog wat op een bedje gelegen en nu even, onder het genot van een Bintang, mijn verslag schrijven.
Morgen hebben we een reisdag van minimaal 8 uur dus dat wordt een aardig ritje.

• 05 Juni 2015 - 18:48

Lida:

Wat een mooie dingen al beleefd in deze paar dagen. En knap hoor Lizette, dat duiken. Doet het je niet na. Het ziet er allemaal tot nu toe erg goed uit, locaties mooi, fantastisch he zo'n uitzicht op zee.'
    In ieder geval goede reis weer morgen, wel een lange dag hoor 8 uur. En dat zal niet over de snelweg gaan denk ik zo.
    Leuk weer jullie belevenissen te lezen.
    Tot het volgende reisverslag. xx Lida