Dag 16, scooteren door Noord-Sulawesi, di 16-6-15 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 16, scooteren door Noord-Sulawesi, di 16-6-15 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 16, scooteren door Noord-Sulawesi, di 16-6-15

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

16 Juni 2015 | Indonesië, Sulawesi Island

Vannacht onze 1e nacht in Guesthouse the 4 fish geslapen.
Gezien de warmte en het ontbreken van een airco had ik daar een hard hoofd in maar liggend onder een fan is dat toch goed gekomen.
Wel weer zoals gebruikelijk vroeg wakker maar dat verbaasd ons al niet meer.
Na een lekker ontbijt met Nederlandse ingrediënten zoals hagelslag en pindakaas kregen we van Jan uitgelegd hoe we moesten rijden naar de waterval.
Op een A4’tje had hij een mooi tekeningetje gemaakt en dit moest ons de weg wijzen hoe wij moesten rijden.
Wij stoer op onze scooter gestapt tegen 08.00 uur en op weg gegaan.
Het eerste gedeelte van de route was richting het vliegveld en dat hadden we gisteren de andere kant op gereden. Dit was wel een bochtige en berg op en af weg maar dit ging best ok. Lizette dacht daar af en toe anders over maar dat komt doordat ze achterop niet zelf de controle heeft over het rijden. Is niet anders dan in Nederland als ze naast mij zit in de auto.
Na het eerste stukje moesten we gebruik gaan maken van ons A4’tje. Dit ging goed tot we er bijna waren. We namen 1 afslag te vroeg waarna we na een paar kilometer even de weg vroegen en dus teruggestuurd werden. Maar dus even terug gereden en hierna weg goed gereden.
Jan had al gezegd dat het laatste stukje van de weg slecht was. Dit klopte ook. Lizette is op enkele stukken even afgestapt. Ze vond het veiliger om te lopen.
De weg liep dood op de parkeerplaats van de waterval. Na het parkeren en het betalen van de toegang zijn we naar de waterval gelopen. Deze was mooi en het water kwam van een meter of 50 hoog langs de rotsen kletteren.
Na de nodige foto’s genomen te hebben zijn we voor de terugreis weer op de scooter gestapt. Met een stop bij de supermarkt hebben we het in 90 minuten gereden. Onderweg nog 2x een liter benzine getankt. Waarna we om 12.00 uur weer terug waren bij ons verblijf.
De rest van de dag hebben we een beetje gelezen, af en toe gezwommen en lekker geluierd.
Morgen doen we een excursie waarbij we hopelijk de spookdiertjes te zien krijgen.
Voor nu even genoeg geschreven. Verheug mij nu al op de avondmaaltijd die op dit moment bereid wordt in de keuken. Mmmmmmmm.

• 16 Juni 2015 - 17:49

Danny:

Ben benieuwd, spookdiertjes komen alleen in de nacht te voorschijn, zijn gek op insecten en hebben een hoog knuffelgehalte. Veel plezier

• 17 Juni 2015 - 20:07

Joke:

Wij hebben de spookdiertjes net na invallen van de duisternis gezien. Ze zijn snoezig. Tip......niet niezen, dan zijn ze weg......vraag maar aan Nico!!!

• 18 Juni 2015 - 05:35

Frank En Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer :

Nou Joke we hebben ze gezien hoor en niet geniest