Dag 18, Manado - Bunaken, donderdag 18 juni 2015 - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 18, Manado - Bunaken, donderdag 18 juni 2015 - Reisverslag uit Bunaken, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 18, Manado - Bunaken, donderdag 18 juni 2015

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

19 Juni 2015 | Indonesië, Bunaken

Vandaag vertrekken we naar onze laatste bestemming van deze vakantie. Na het ontbijt pakken we de koffers nemen we afscheid van Ineke en de andere gasten Sascha en Paul en worden we door Jan naar een boot gebracht. Als we na enkele minuten stoppen moeten we een pad af met onze koffers en komen we bij een inham in een mangrovebos uit. Dit is de “haven” waar we opgepikt worden door het personeel van ons hotel op het eiland Bunaken. Doordat we bij het mangrovebos werden opgepikt hoefden we niet helemaal naar de haven van Manado te rijden en varen we maar in 10 minuten naar de overkant in plaats van een tochtje van 30 minuten. Nadat het personeel door het water onze koffers op de boot had gelegd zijn we zelf door het water gelopen en op de boot geklommen.
Na een korte oversteek kwamen we aan bij het eiland Bunaken. De boot stopte vlak voor een klein strandje waarna we door het water het strand op liepen en zo bij ons ressort aankwamen.
Na een ingecheckt te hebben werden we naar een heerlijke bungalow gebracht. Hier kunnen we de laatste dagen van onze vakantie wel doorbrengen.
Na de lunch, hier moeten we zelfs 3 x per dag eten, hebben we de rest van de middag lekker bij het zwembad gehangen en lekker geluierd. In de middag hebben we ook allebei genoten van een uur traditionele massage. Lizette werd eerst onder handen genomen en daarna mocht ik naar de slachtbank. De vrouw die de massage gaf was ongeveer 160 groot maar had spieren als een worstelaarster. Na een massage van 1 uur was ik van top tot teen gekneed. En dan te weten dat ik niet zoveel heb met dit soort geklooi aan mijn lichaam. Maar achteraf gezien was het wel lekker.
Wat ook wel weer lekker is, is dat we hier weer gewoon een warme douche kunnen nemen. Dit hadden we de afgelopen dagen wel gemist maar hier kunnen we weer gewoon met warm water douchen. Wat zijn we toch verwend ;-).
Na de gezamenlijke maaltijd hebben we nog wat gelezen en zijn we lekker naar bed gegaan. Morgenochtend de eerste twee duiken hier op Bunaken.