Dag 4 Van Ubud op Bali naar Maumere op Flores. - Reisverslag uit Maumaru, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 4 Van Ubud op Bali naar Maumere op Flores. - Reisverslag uit Maumaru, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 4 Van Ubud op Bali naar Maumere op Flores.

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

08 September 2016 | Indonesië, Maumaru

Kleine Sunda eilanden 2016

Dag 4 Van Ubud op Bali naar Maumere op Flores.
Donderdag 8 september 2016

Vanmorgen om 06.25 uur had mijn vrouw de wekker gezet terwijl ze nog zo beloofd had om deze om 06.30 uur te zetten. Veel te vroeg wakker dus!!!!!
Voor mij niet zo erg maar Lizette had wat last van een jetlag en een luidruchtige bovenbuurman dus zij heeft niet zo lang geslapen.
Na de koffers ingepakt te hebben en een extra handbagagetas gevuld te hebben met zware spullen uit de koffer omdat er op de binnenlandse vluchten maar een bagagevrijdom is van 10 kilo en ik toch Nederlander blijf hebben we nog even ontbeten.
Hierna werden we opgehaald door onze chauffeur voor een ritje naar het vliegveld.
Hier waren we om 09.15 uur. Bij de incheck bleken de koffers beiden 22 kilo te wegen. Dat was dus samen 24 kilootjes teveel. Of we even 422.000 rupiah wilde aftikken. Na dit gedaan te hebben kregen we onze instapkaarten.
Vier ton voor een beetje overgewicht. Gelukkig is het omgerekend nog geen 30 euro.
Hierna door de security en wachten in de vertrekhal. Nog ff een bakkie koffie gescoord en gewacht tot we aan boord mochten.
Was een kwartiertje later doordat het toestel iets later binnen kwam.
Het bleek een caravan met vleugels te zijn. Had gisteren al ingecheckt dus we zaten inderdaad op rij 1. Kregen nog even instructies van de stewardess hoe het raam verwijderd moest worden in geval van nood maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Na 2 uur vliegen met mooi uitzicht zijn we netjes geland op de luchthaven van Maumere op Flores.
We werden weer netjes opgewacht door onze chauffeur en naar ons hotel gebracht. Dit was gelukkig niet zo ver want na ongeveer 20 minuten kwamen we aan bij ons hotel.
Toen we naar ons huisje werden gebracht bleek dat deze gelijk aan het strand was gelegen. Wat een mooie plek om de komende twee nachten te slapen.
Gezien de temperatuur hebben we na eerst ff wat gegeten te hebben lekker even een duik in zee genomen. De rest van de middag hebben we lekker geluierd.
Net even een lokale simkaart aangeschaft zodat we ook voor een normale prijs even met het thuisfront kunnen bellen.
Zo eerst even een grote Bintang bestellen want ik begin uit te drogen.
Ook maar even een hapje doen.
Mocht de snelheid van de wifi het toelaten dan proberen we ook nog wat foto’s te plaatsen. Maar berichten op Facebook met foto’s duurt ook eeuwen dus we gaan het meemaken.
Voor nu de groeten vanuit een heerlijk Flores.
Frank en Lizette