Dag 16 Van Flores naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 16 Van Flores naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 16 Van Flores naar Gili Trawangan

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

20 September 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Kleine Sunda eilanden 2016

Dag 16 Van Labuan Bajo via Bali en Lombok naar Gili Trawangan.
Dinsdag 20 september 2016

Vandaag op onze trouwdag mogen we ons gaan verplaatsen van het eiland Flores naar het eilandje Gili Trawangan. Helaas moeten we daarvoor eerst naar Bali (Denpassar) vliegen waarna we vanaf daar doorvliegen naar Lombok waarna we daar naar de haven gebracht zullen worden en het laatste stukje weer met een boot over moeten steken.
Om 08.00 uur werden we opgehaald voor een klein ritje van 15 minuten naar de luchthaven van Labuan Bajo.
Hier stonden we redelijk snel vooraan bij de incheckbalie alleen toen wij aan de beurt waren ging er computertechnisch kennelijk van alles mis. Bij elkaar zijn we 45 minuten bezig geweest om alles voor elkaar te krijgen. Dit was dan wel inclusief het betalen voor het overgewicht. Niet omdat we teveel gegeten hebben d afgelopen 2 weken maar omdat op onze binnenlandse vluchten je maar 10 kilo bagagevrijdom hebt. Bij elkaar hadden we 28 kilo overbagage. De volgende vlucht over 8 dagen is gelukkig weer met Garuda zodat we weer gewoon per persoon 30 kilootjes mee mogen nemen.
Vandaag moesten we weer met Wings Air vliegen in een caravan met vleugels.
Onze eerste vlucht was er al gelijk een met verrassingen. Op het tijdstip dat wij moesten instappen vetrok er een eerdere vertraagde vlucht die ook naar Denpassar ging. Tijdens het instappen van die vlucht werd opeens ons vluchtnummer ook omgeroepen. Bleek dat men deze 2 vluchten had samengevoegd. Toen wij aan boord op een stoel zaten (was vrije keuze van zitplaatsen) bleek dat er 1 stoel te weinig was (of 1 passagier teveel hoe je het wil noemen). Er stond nog 1 Nederlandse die geen stoel had. Na eerst 3 keer tellen kwam er toch geen stoel vrij. Door iemand van het grondpersoneel werd langs de rijen gelopen en bij een Indonesisch meisje gaf hij doodleuk aan dat ze moest opstaan en mee moest lopen. Bleek dat ze gewoon uit het vliegtuig werd gezet zodat de Nederlandse vrouw een stoel had. Bleek alleen dat het Indonesische meisje samen reisde met een ander meisje. Hier werd echter helemaal niet naar gekeken. De deur ging dicht en we konden vertrekken. Hoe asociaal ga je met je eigen volk om.
Na een vlucht van 1,5 uur landde we op de luchthaven van Denpassar. Doordat we toch te laat waren vertrokken zouden we tenminste geen 4 uur hoeven wachten zoals onze eigenlijke overstaptijd was.
Helaas liep het weer anders. Ons vliegtuig wat ons naar Lombok moest brengen kwam te laat binnen waardoor wij te laat vertrokken. Bijna een uur later dan gepland vertrokken we voor onze vlucht van 30 minuten naar Lombok.Bijna een uur te laat kwamen we dus op Lombok aan. Nadat we de koffers hadden werden we opgewacht door onze chauffeur. Deze gaf aan dat het nog ongeveer 2 uur rijden zou zijn naar de haven. Dit was ff meer dan dat wij gedacht hadden. Maar de chauffeur had er aardig de sokken in en reed het stuk uiteindelijk in 1,5 uur. Toen was het wel al donker en kwamen we aan bij een strand met daaraan een geïmproviseerde steiger waar een speedboot aan lag.
Hier werden onze koffers ingelegd en hiermee hebben we met en aardig vaartje in ongeveer 10 minuten de oversteek gemaakt naar Gili Trawangan. Om 19.00 uur kwamen we aan bij het strand waar gelijk ons hotel aan ligt. Na ingecheckt te hebben werden we naar onze kamer gebracht. Dit bleek een mooie kamer te zijn waar we best wel 4 nachten kunnen slapen. Kamer ziet er mooi uit en de badkamer en toilet staan half in de openlucht. Het geheel maakt een zeer verzorgde indruk J.
Nadat we onze spullen een beetje hadden uitgepakt zijn we de boulevard een stukje afgelopen. Het eiland is autovrij en je ziet alleen wandelaars, fietsers en een taxi van paard en wagen. We hadden al gehoord dat van de 3 Gili eilanden dit eiland het party eiland wordt genoemd. Het enige wat je aan de boulevard ziet zijn restaurants, duikscholen, bars, kleding- en souvenirwinkels. Maar het ziet er wel gezellig uit allemaal. Na een stukje lopen kwamen we op een pleintje waar allemaal tafels en stoelen staan met daar tussenin wat kraampje waar je allerlei soorten eten kan bestellen. Wij kozen voor een kraampje waar je kon kiezen uit allerlei soorten Indonesisch eten. We konden zelf aanwijzen wat je op je bord wilde hebben. Dit werd dan opgeschept en aan het einde stond de vrouw die het opschepte ff op te tellen wat het bordje eten dan moest kosten. Voor onze twee borden was dat bij elkaar 100.000 Rupiah. Dit is omgerekend 6,50 euro. Nog een drankje erbij besteld en we waren in totaal 10 euro kwijt. We hebben er heerlijk van gegeten. Na het eten hebben we nog wat op de boulevard gelopen maar we besloten al snel dat het voor vandaag wel genoeg was en zijn lekker naar ons hotel terug gelopen.
Hier lekker nog even dit verslag getikt en een bakkie koffie gedronken en nu wordt het tijd voor een lekker tukkie.
Tot schrijfs…..

De groeten van Lizette en Frank

• 20 September 2016 - 17:30

Lida:

Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Een mooiere plek kunnen jullie je denk ik niet wensen voor het
    vieren hiervan.
    Nog steeds lekker eten lees ik, voor niet al te veel. Wel een lange dag gehad zeg, moesten jullie zelf soms ook op de weegschaal staan? Wij toen wel toen we vanaf Lombok naar Bali vlogen.
    Heerlijk genieten straks van het duiken. Veel plezier.
    x Lida

• 20 September 2016 - 21:20

Petra:

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, er zijn slechtere plekken om het te vieren. Geniet lekker van alles!
    X, Petra