Dag 19 Op Gili Trawangan laatste dag duiken. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 19 Op Gili Trawangan laatste dag duiken. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 19 Op Gili Trawangan laatste dag duiken.

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

23 September 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Kleine Sunda eilanden 2016

Dag 19 Op Gili Trawangan laatste dag duiken.
Vrijdag 23 september 2016

Het wordt bijna saai om op te schrijven dat we weer vroeg wakker waren. Lizette zat om 06.00 uur al weer buiten op het terras te lezen.
Ik heb nog een poging gewaagd om wat te slapen maar om 07.00 uur heb ik de poging maar verder opgegeven.
Uitslapen is nooit ons sterkste ding geweest.
Vandaag zullen we onze laatste 2 duiken van deze vakantie maken. Dus na het ontbijt van 08.00 uur op ons gemak de spulletjes bij elkaar gepakt en weer naar dreamdivers gelopen wat verderop in de hoofdstraat zit.
Vandaag staan er duiken op het programma naar Shark Point en Meno’s Slope.
De eerste was weer een stroming duik maar deze was gelukkig niet zo snel als gisteren. We waren met vier duikers en onze instructrice/gids Anna. We hebben heerlijk met de stroming meegedreven en zijn 50 minuten onder water geweest. Onderweg o.a. een aantal murene’s en een schilpad gezien en wat scholen vissen. Ook vandaag helaas weer een hoop dood koraal. Gelukkig wordt er vandaag de dag, in ieder geval in deze omgeving niet meer het dynamiet gevist, zodat er niet nog meer schade aan de natuur wordt toegebracht.
Tussen de middag in het restaurant van de duikschool wat gegeten en in de middag voor onze laatste duik deze vakantie naar Meno’s slope gevaren. De afstanden naar de duiklocaties zijn hier wel te overzien. We hebben nooit meer dan 10/15 minuten gevaren gisteren en vandaag. Vanmiddag weer met 4 duikers en Issi als instructeur/gids het water in. Tijdens deze duik weer een aantal mooie schilpadden gezien. Issi is meer een gids die probeert de macro beestjes te laten zien. Ik vind dat ook leuk, hoewel ik het grote spul ook heel mooi vind. Lizette heeft niet zoveel met slakjes enzo. Behalve een aantal schilpadden hebben we niet zoveel groot spul gezien vanmiddag. Wel wat slakjes en kleinere vissen en ook nu weer een aantal murene’s.
Na 45 minuten zat het er weer op en zijn we weer de boot opgeklommen en terug gevaren naar de duikschool. Ons duikavontuur van deze vakantie is hiermee klaar. We hebben aardig wat schildpadden gezien maar de Manta’s die we tijdens onze boottocht rond Komodo hebben gezien zullen ons ook zeker bijblijven.
Na onze logboeken weer ingevuld te hebben zijn we weer naar ons hotel gelopen en hebben we onze spullen te drogen gelegd.
Morgen gaan we voor het laatst verplaatsen naar Lombok dus we proberen zoveel als mogelijk nog droog te krijgen.
Vanavond nog even eten en dan alvast de koffers weer zoveel als mogelijk klaarmaken.
Morgen om 09.30 uur worden we met de boot weer naar Lombok gebracht waar, als het goed is een chauffeur staat te wachten welke ons naar ons laatste hotel in Sengigi zal brengen.

Tot schrijfs…..
De groeten van Lizette en Frank

• 23 September 2016 - 16:29

Petra:

Hoi frank en Lizette,

Ik wil jullie een hele goede thuisreis toewensen na deze fantastische vakantie. Ik heb met jullie mee genoten.
    XX Petra