Dag 20 Van Gili Trawangan naar Senggigi op Lombok. - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 20 Van Gili Trawangan naar Senggigi op Lombok. - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 20 Van Gili Trawangan naar Senggigi op Lombok.

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

24 September 2016 | Indonesië, Senggigi

Kleine Sunda eilanden 2016

Dag 20 Van Gili Trawangan naar Senggigi op Lombok.
Zaterdag 24 september 2016

Vandaag is weer een verplaats dag. Maar deze keer een korte verplaatsing. Na het ontbijt hebben we op ons gemak de spullen bij elkaar gezocht, die uiteraard al voor 95% gisterenavond waren ingepakt, waarna we om 09.30 uur door een speedboot van het hotel naar het vaste land van Lombok werden gebracht. De bestuurder van de boot vond zeker dat wij zo snel als mogelijk naar de overkant gebracht moesten worden of hij had gewoon haast want vanaf het begin tot we aan de overkant waren was het plankgas. Met als resultaat dat onze nieren tussen onze schouderbladen zaten. Tenminste dat gevoel hadden we.
Op Lombok stond dezelfde chauffeur ons op te wachten welke ons vanaf het vliegveld naar de boot had gebracht 5 dagen geleden. Na een ritje van een 20 minuten heeft hij ons netjes bij ons hotel afgezet. Het Holiday resort is een groot hotel met een hoop kamers. Daar we zo vroeg waren was onze kamer nog niet klaar maar konden we alvast bij het zwembad gaan liggen. Dit hebben we dan ook maar even gedaan maar daar onze zwemkleding nog in onze koffer zat werd het op een ligbedje een beetje lezen. Gelukkig duurde het niet zo lang voor de man van de receptie ons kwam vertellen dat onze kamer klaar was.
In onze kamer die toegang heeft tot de tuin en uitzicht op de zee hebben we ons omgekleed waarna we lekker weer bij het zwembad zijn gaan liggen waarbij we nu wel lekker een duik konden nemen in het zwembad. In de loop van de ochtend begon de lucht al te betrekken maar dat komt op zich wel vaker voor maar rond 12.30 uur begon het te druppelen. En het druppelen ging later over in iets harder regenen en daar kwam nog onweer bij. Gelukkig lagen we onder een parasol maar die was net niet groot genoeg waardoor de regen van de parasol op de bedje lekte. Na een half uur regen was het even iets minder hard gaan regenen en zijn we maar gaan lunchen in het restaurant wat naast het zwembad ligt.
Na de lunch zijn we lekker naar onze kamer gelopen en hebben we lekker wat liggen lezen. Tegen de avond hebben we een taxi gepakt naar het centrum van Senggigi, Het was ondertussen gelukkig droog geworden.
Hier hebben we wat winkeltjes bekeken en wat dingen gekocht en verderop hebben we voor morgen een tripje geboekt waarbij we met een auto een gedeelte van Lombok gaan bekijken. Hierna hebben we in een restaurant gegeten. We hadden allebei iets van “ff geen rijst of noedels” en daarom hadden we allebei een pizza besteld.
Toen die gebracht werd hadden we beiden iets van “he die hebben we in Nederland ook, alleen daar zitten ze in een kartonnen doos en zijn deze van Dr.Oetker. Maar ach, hij smaakte redelijk en het was weer eens wat anders.
Na deze heerlijke maaltijd hebben we na nog wat winkeltjes bekeken te hebben weer een taxi terug genomen naar het hotel.
Morgenochtend om 09.00 uur staat onze chauffeur dus voor het hotel en gaan we lekker een stuk van Lombok bekijken.

Tot schrijfs…..
De groeten van Lizette en Frank

• 24 September 2016 - 15:44

Lida:

Hallo lieverds, wat jammer voor jullie dat het alweer bijna voorbij is. Wij hebben ook in Senggigi gezeten en een tour gemaakt. Wij hebben toen een batik gekocht.
    Jullie vertrekken vanuit Bali toch?
    Geniet nog maar van de laatste dagen
    Dikke kus