Dag 6 zo 10 sep 2017. Hanoi - Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 6 zo 10 sep 2017. Hanoi - Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 6 zo 10 sep 2017. Hanoi - Halong Bay

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

10 September 2017 | Vietnam, Hạ Long

Na een nachtje met weinig slaap door een Amerikaanse houthakker met wie we onze coupe deelde zijn we in de vroege ochtend aangekomen op het station van Hanoi.
En met vroege ochtend bedoel ik 05.20 uur.
Op het perron hebben we waarschijnlijk onze gids gemist dus wij waren van het perron afgelopen en blijkbaar richting de hoofduitgang gelopen terwijl wij 2 dagen geleden via een andere ingang het station waren binnengekomen.
Wij zoeken bij deze in- en uitgang maar geen gids te bekennen. Daar sta je dan tussen de Vietnamezen die allemaal willen dat je in hun taxi stapt. We hebben ze allemaal vriendelijk bedankt en zijn maar weer teruggelopen het station in. Via het perron kwamen we nu bij de uitgang waar we twee dagen eerder het station waren binnengekomen. Ook hier weer allerlei taxichauffeurs die graag een ritje wilde maken maar niet onze gids met een chauffeur.
Ik had zoiets van we lopen nog 1 keer naar de trein terug en anders nemen we zelf een taxi naar het hotel. Maar op het perron zagen we onze gids staan die ook blij was dat ze ons gevonden had.
Met haar naar de uitgang en naar de auto gelopen waarna we na een kort ritje weer bij ons hotel aankwamen waar we twee dagen eerder onze koffers hadden achtergelaten.
Na ons een beetje opgefrist te hebben en de spullen uit onze tas weer over de koffers te hebben verdeeld zijn we lekker gaan ontbijten waarna we om 07.15 uur zijn gaan rijden richting Halong Bay. Doordat het vandaag Zondag is was er nog niet zo veel bedrijvigheid op de vroege ochtend en waren we redelijk snel de stad uit.
Het zou bij elkaar ongeveer 4 uur rijden zijn maar onderweg hebben we nog een tweetal stops gemaakt. De eerste bij een winkel waar je allerlei geweefde schilderijen, lederen en houten artikelen en nog meer spulletjes kon kopen. Maar voor ons was het benen strekken wel genoeg, tot teleurstelling van alle verkoopsters.
Vlak voor Halong Bay was onze tweede stop bij een fabriek/winkel waar parels werden gekweekt en bewerkt.
Eerst hebben we een uitleg gekregen hoe dit cultiveren van parels in zijn werk gaat. Stap voor stap werd dat proces gedaan en uitgelegd.. Uiteindelijk eindig je dan natuurlijk weer in de winkel maar dan hebben ze aan Lizette een verkeerde want die vind parels maar niks.
Dus ook dit was weer een goedkope stop voor Frank.
Hierna zijn we echt doorgereden naar de haven van Halong Bay waar we werden afgezet bij de maatschappij die de boottocht organiseert.
Nadat we onze koffers hadden afgegeven hebben we nog 3 kwartier gewacht totdat we werden meegenomen naar een bootje die ons naar de boot bracht die op het open water lag.
Blijkt dat we met 15 passagiers aan boord zitten. Twee Belgen, 2 Amerikaanse Chinezen , 9 mensen uit Brunei en wij.
Na welkom geheten te zijn kregen we de hutsleutels. De koffers stonden reeds voor de deur van onze hut. Direct daarna mochten we weer naar het 3e deck waar het restaurant is. Hier hebben we heerlijk geluncht waarna we op het bovendek wat hebben uitgebuikt.
Om 15.30 uur zijn we in ons kleinere bootje gestapt en gevaren naar Vung Vieng Village. Dit is een drijvend aantal visserswoningen die binnen een groepje kalksteenrotsen liggen. Vroeger leefde hele families in deze drijvende huisjes. Sinds enkele jaren gaan de kinderen doordeweeks naar school op het vaste land. Een gedeelte van de huisjes wordt nu gebruikt om toeristen te ontvangen,
We zijn daar met 6 personen in een roeiboot rondgevaren. De roeier, een lokale vissersman ging met de minuut meer zweten.
Met de roeiboot zijn we zo in 45 minuten rondgevaren. Weer een mooie belevenis om op zo’n manier zo dicht langs de kalksteengrotten te varen.
Hierna zijn we terug gevaren naar de boot en hebben we lekker ff genikst tot aan het diner.
Het diner was weer veel. Starten met brood met boter, hierna pompoensoep met room, tonijnsalade, zeebaarsfilet met passievruchtensaus, eendenborst met sinaasappelsaus en als desert een mango smoothie. Kortom teveel maar het meeste was wel lekker.
Na het eten nog een bakkie cappuccino genomen en nu liggen we lekker op bed.
Ik ff het verslag van vandaag afmaken en Lizette lekker lezen.
Vanavond hadden we, door de bewolking, geen zonsondergang.
Morgenochtend krijgen we voor de zonsopgang een herkansing. Dus wekker staat op 05.30 uur.
Omdat we nog wat slaap in te halen van vannacht gaan we maar op tijd slapen.
Welterusten

Frank en Lizette

• 11 September 2017 - 13:42

Patrick :

Volgende x gewoon meeroeien Frank hahaha.

• 11 September 2017 - 13:47

Frank:

Patrick,
    Het is soms zelfs te warm om te bewegen.
    Ik zag hoe hij aan het zweten was van het roeien.
    Dat had ik al terwijl ik alleen maar in de boot stil zat.

• 11 September 2017 - 14:17

Hans:

Zo dan, jullie gebruiken wel alle middelen van transport. Maar leuk om dit me te genieten via jullie berichten. Veel plezier nog. Gr. Hans