Dag 7 maandag 11 sep 2017. Halong Bay - Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 7 maandag 11 sep 2017. Halong Bay - Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 7 maandag 11 sep 2017. Halong Bay - Ninh Binh

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

11 September 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Vanmorgen om 05.30 uur hadden we de wekker ingesteld.
Maar het zal sommige van jullie niet verbazen dat we voor de wekker al wakker waren. Vanuit onze hut keek Lizette naar buiten en ze zei dat er weinig zonsopgang te zien zou zijn.
Helaas kreeg ze gelijk.
Ik had mijzelf toch ff aangekleed en we zijn toch naar het bovendek gelopen.
Ik zag dat alles goed nat was ten teken dat het kennelijk vannacht geregend had.
Op zich niets mis mee dat het in de nacht regent, maar dan moet het wel overdag droog zijn. Toen ik het bovendek opliep was het echter niet helemaal droog maar erger nog het was geheel bewolkt zodat er weinig van de zonsopgang te zien was.
Sterker nog het begon even later te regenen en te bliksemen. Daarom alvast maar de spullen bij elkaar gezocht en om 06.45 uur konden we aan een klein ontbijt. Dit was zo omdat we om 07.15 uur naar een grot zouden gaan waarna we om 09.15 uur een vroege brunch zouden hebben.
Dus inderdaad lekker een croissant en een cakeje met een bakkie thee naar binnen gewerkt en daarna de boot in om 100 meter verderop aan wal te gaan op een stuk rots met een klein stukje strand.
Hier zijn we 94 traptreden opgeklommen waarna we bij een ingang van een grot uitkwamen. Binnen hebben we de grot bekeken wat er mooi uitzag. De grot bestond uit diverse kamers waar de bekende stalagmieten stonden en stalactieten hingen. Na het grotje doorlopen te hebben zijn we weer naar beneden gelopen. Toen we net weer in de boot zaten gingen de hemelsluizen open en begon het lekker te hozen. We hadden dus weer geluk gehad dat we net klaar waren.

Aan boord hebben we onze hut leeggemaakt waardoor het personeel deze weer konden schoonmaken en klaarmaken voor de volgende reis.
Wij zijn ondertussen gaan brunchen en toen we daar mee klaar waren hadden we weer bijna de haven van Halong Bay bereikt.
Om 10.45 uur hadden we weer vaste grond onder onze voeten en stond onze gids Lucy ons weer op te wachten.
Gelukkig was het al bijna weer droog waardoor we droog de auto in konden stappen.
Hierna zijn we met onze rit richting het zuiden begonnen.
Op het programma stond dat we een pagode zouden gaan bekijken maar de gids stelde voor dat we in plaats daarvan naar haar ouders zouden rijden. Deze wonen in Hai Phong en daar kwamen we bijna langs. Zo gezegd zo gedaan.
Omstreeks 13.00 uur kwamen we aan bij de woning van Lucy haar ouders. We werden ontvangen in de huiskamer en moesten een bakkie thee met ze drinken. De woning was voor Vietnamese begrippen best groot en luxe ingericht. Bleek dat haar vader een eigen bedrijf heeft waar hij producten maakt van varkensvlees, wat dat ook mag betekenen. Blijkt in ieder geval genoeg op te brengen want ze wonen in een riante betonnen woning van 4 verdiepingen.

Na het verplichte bakkie thee hebben we nog even in de omgeving rondgelopen waarna we afscheid hebben genomen en weer verder zijn gereden richting onze eindbestemming voor vandaag, Ninh Binh.
De chauffeur had er af en toe flink de sokken in waarbij je je soms wel eens afvraagt of er enige logica zit in de manier waarop men hier rijd. De ene keer halen ze rechts in de andere keer links. Auto’s blijven vaak links rijden waardoor dus inderdaad de achterop rijdende rechts inhaalt. Maar ook gaat hij dan soms iets verder naar links rijden en doet zijn knipperlicht uit naar links om aan te geven dat hij er langs wil. Maar zoals gezegd logica ontbreekt elke keer weer.
Maar gelukkig kwamen we om 16.00 uur heel aan bij ons hotel.
Nadat we eerst even in de omgeving en stukje hadden gelopen zijn we weer teruggegaan naar onze kamer en hebben wat gelezen.

Vanavond hebben we, met behulp van onze Szygic Travel app een aantal restaurants uitgezocht in de directe omgeving van ons hotel.
Al lopend hebben we uiteindelijk gekozen voor Coffee Phong. Hier heeft Lizette lekker springrolls gegeten en ik noedels met groente en krokante kip.
Beiden heerlijk gegeten en met een lemon juice en 2 biertjes waren we 6 euro kwijt. Een toptent dus.
Hierna lekker teruggelopen en een lekkere douche genomen en lekker luieren op bed.
Morgen om 08.00 uur worden we weer opgehaald en rijden we verder richting het zuiden.

Welterusten......

Frank en Lizette