Dag 14 en 15 18/19-9-17 Hoi An - Phan Thiet - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15 18/19-9-17 Hoi An - Phan Thiet - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15 18/19-9-17 Hoi An - Phan Thiet

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

19 September 2017 | Vietnam, Mui Ne

Vandaag is een transport dag. Het enige nadeel daaraan is dat de trein die ons nar Phan Thiet moet brengen pas vanavond om 22.45 zal vertrekken en dat we pas om 21.30 uur worden opgehaald om ons naar het station van Da Nang te brengen waarvandaan onze trein zal vertrekken.
In de ochtend rustig gegeten en hierna onze koffers weer ingepakt en deze vervolgens bij de receptie in een kamer geplaatst.
Hierna maar weer een wandeling gemaakt naar het oude centrum waar we nog wat gedronken hebben en wat gegeten waarna we de middag lekker bij het zwembad hebben doorgebracht. Om in beweging te blijven in de avond nog een keer het loopje gemaakt naar het centrum om nog een keer daar te eten.
Toen we terug waren bij het hotel hebben we nog 2 uurtjes in de lobby gehangen en wat gelezen.
Om 21.30 uur werden we inderdaad opgehaald en zijn we naar het station in Da Nang gebracht waar we om 22.10 uur aankwamen. Na even in de wachtkamer gehangen te hebben mochten we om 22.35 uur naar de trein toe die toen net het station in kwam rijden. Wij hadden 2 gereserveerde plekken in treinstel 10 en daar stonden we heel dichtbij. Toen we bij de deur stonden bleek dat er eerst nog een aantal passagiers moesten uitstappen. En toen wij daarna onze coupé inliepen bleek dus dat er al passagiers in onze coupé hadden gelegen. Niet echt fris dus. Ik denk dat die treinmaatschappij denkt “voor die coupé kunnen we vanaf Hanoi tot Da Nang nog makkelijk tickets verkopen”. Wij vinden dat ze dat zeker moeten doen maar dan zou het wel fijn zijn als je ff de bedden verschoont. Is wel zo fris vinden wij.
Maar meer dan een schone kussensloop kon er niet af bij het personeel wat er rondliep. Maar gelukkig deed de airco het wel.
Een stel Amerikanen zat ook in onze coupé maar gelukkig snurkte deze niet zoals die houthakker tijdens onze vorige treinreis.
Daar onze treinreis, als alles goed gaat, zou duren tot 12.30 uur hadden we genoeg tijd om te slapen. Maar helaas maakte deze trein meer herrie dan onze vorige treinen en schommelde hij flink heen en weer.
Meer dan 3 uurtjes heb ik volgens mij niet geslapen maar toen het rond 5 uur licht werd was er ook wel genoeg te zien buiten. Mooie velden met rijst afgewisseld door heel veel drakenfruit kwekerijen. En dat alles beschenen door een lekker zonnetje.
Toen het eenmaal licht was kwam er ook weer leven in de trein. Allerlei mensen met karretjes die allerlei eten en drinken proberen te verkopen. En niet eenmaal komen ze langs maar allemaal wel een paar keer.
Maar dat maakt zo’n treinreis ook wel weer leuk.
Om 12.30 uur kwamen we, op schema aan op het station van Binh Thuan. En daar stond gelukkig weer een chauffeur met een A4’tje met mijn naam erop. Deze man heeft ons in een halfuurtje naar ons hotel gebracht.
Hier hebben we de spulletjes naar de kamer gebracht en even een heerlijke douche hebben genomen waarna we eerst maar een restaurant hebben opgezocht omdat we vandaag nog niet echt iets normaals hadden gegeten.
Na een heerlijke maaltijd zijn we lekker teruggelopen naar het hotel en hebben de rest van de dag lekker genikst. Gewoon omdat het kan……
Vanavond weer een stuk gelopen. Lizette vind dat er veel veranderd is vergeleken met 9 jaar geleden. Toen had je veel kleine winkeltjes waar je ook gewoon kon afdingen. Nu heb je veel winkels met voorgeprijsde artikelen.
En echt alles is hier op het Russische toerisme gericht. Zelfs bij de restaurants staan de gerechten in het Russisch aangegeven en voor de restaurants wordt je soms in het Russisch aangesproken.
Maar we hebben heerlijk gegeten in zo'n restaurant. En omdat de concurrentie groot is voor de restaurants zijn de prijzen hier ook lager dan in Hoi An bijvoorbeeld.
Dus winkelen is minder maar eten is top.
Dus eigenlijk super. Hahahahaha

Voor nu de groeten…….

Frank en Lizette

• 19 September 2017 - 16:37

Patrick :

Frank blij dat het niet echt geschikt is om te winkelen hahaha. Anders had je nog een koffer extra gehad om mee te zeulen

Tags: Vietnam