Dag 18 zaterdag 17-11-2018 Bagan - Ngapali Beach - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 18 zaterdag 17-11-2018 Bagan - Ngapali Beach - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 18 zaterdag 17-11-2018 Bagan - Ngapali Beach

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

17 November 2018 | Myanmar, Ngapali

Zo de indrukken van onze ballonvlucht hebben een plaatsje gekregen in ons geheugen en vandaag vliegen we naar het strand.
Om 08.00 uur werden we door onze chauffeur opgehaald. Daarvoor de koffers dichtgeritst en lekker ontbeten.
Het ritje naar het vliegveld was 20 minuten en ook dit vliegveld was er weer een in de categorie “uit de ouwe doos”.
Onze incheckbalie was een verrijdbare balie waar 2 dames achterstonden. Deze handelden 3 vluchten af. Tenminste er stonden 3 bordjes op de balie met 3 vluchtnummers.
De koffers werden hier wel gewogen op een oude aftandse weegschaal. Waren samen 44 kilo maar dat had verder geen gevolgen gelukkig.
Na het inchecken maar ff bij de plaatselijke bank nog wat euro’s omgewisseld voor wat Myanmarese Kyat’s. Hadden hier een goede koers en uit de flappentapper betaal je elke transactie nog 4,50 euro extra. Met die extra kosten kom je duurder uit dat cash euro’s omwisselen.
Hierna in de hal zitten wachten. Kwamen in gesprek met een Nederlandse vrouw. Was de eerste in de hele vakantie. Wel 1 keer een Belgisch stel gesproken maar voor de rest zijn de Nederlandse toeristendun bezaaid.
Cecile, want zo heet ze, is met haar vriend op vakantie maar die was al in de lucht, maar omdat haar vlucht wegens plaatsgebrek gecanceld was na boeking in Nederland, had ze destijds een andere vlucht geboekt.
Bleek dat we allebei gisteren de ballonvlucht hadden gemaakt bij dezelfde maatschappij maar dat zij i een andere ballon zaten.

De vlucht van vandaag gaat in tweeën.
Dit omdat er geen rechtstreekse vlucht gaat vanuit Bagan naar Thandwe, waar wij heen vliegen. We vliegen dus eerst 30 minuten naar Hohe (naar het oosten) en dan weer een uur naar Thandwe (naar het zuiden).

Ons vliegtuig vetrok op tijd (10.05 uur) en na een tussenstop waar maar 15 minuten voor stond en die bijna een half uur duurde vlogen we voor het 2e deel dus een kwartiertje later weer verder.
Het 2e deel was inderdaad een uurtje vliegen waarna we om 12.15 uur landde op de luchthaven van Thandwe. Na de koffers in ontvangst te hebben genomen werden we door een bus van het hotel naar ons hotel gebracht. Het hotel is weer supermooi en ligt direct aan het strand. Het ligt alleen wel wat verder van het dorpje af. Morgen gaan we eens kijken hoe ver en of daar wat te zien is. Vandaag hebben we lekker geluncht in het hotel. Daarna hebben we lekker een stukje gelopen over het strand waarna we heerlijk op een strandbedje de rest van de middag hebben doorgebracht.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een visrestaurant wat direct naast ons hotel ligt. We liepn voorbij omdat we eigenlijk op weg waren naar een ander restaurant maar dit was de eerste die we tegenkwamen en er zaten een hoop toeristen binnen.
Wij dus daar naar binnen en daar hebben we geen spijt van gehad. Heerlijk gegrilde garnalen gegeten met gebakken rijst met zeevruchten. De garnalen waren zo lekker dat we er nog maar een portie extra bij hebben besteld. Na het eten over het strand terug naar ons hotel gelopen.
Morgen gaan we eens kijken of er ergens in de buurt een supermark(je) te vinden is.
En verder staat er niet veel meer op het programma dan een beetje luieren. Heerlijk.

Voor nu de groeten en tot schrijfs.

Frank en Lizette

• 17 November 2018 - 15:45

Lida:

Geniet maar lekker van deze dagen aan het strand. Dat hebben jullie wel verdiend na zo'n drukke reis. Hier hebben we Sinterklaas ingehaald, met gelukkig mooi weer. Komende nacht krijgen we wel nachtvorst wordt gezegd. Dus geniet maar van de temperatuur daar.