Sri Lanka - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Door: Dennis en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

14 December 2009 | Sri Lanka, Sigiriya

14 december 2009
dag 5

He hallo luidjes,
Ik ben blij dat jullie het begrijpen hahahahahahhahaha.

Maar goed ik ga jullie weer een leuk verhaaltje vertellen!!!!!!
Vandaag na het ontbijt zijn we naar de oude hoofdstad van Sri Lanka ( Anuradhapura ) geweest.
Hebben daar gezien :

Isurumuniya:
Daar hebben ze uit een rots een tempel gemaakt met de hand.

Ruwanuweli Seya :
Daar was een bo-boom ( heilige boom ) deze is erg belangrijk voor de mensen die boedistisch zijn.
Hebben daar een bandje gekregen voor geluk, gezondheid etc.
Daarna zijn we naar een grote witte Stoepa geweest.
Er waren daar heel veel aapjes in het wild ( Lief!!!! heb ze nootjes gegeven )

Boedha Samadhi:
Dit is een boedha die zit bij een bo-boom.

Maansteen:
Hier stond een pelgrimshuis voor buitelandse monniken. Voor de ingang ligt een Maansteen uit de 8ste eeuw.

Tweelingvijver:
Dit zijn twee vijvers die in elkaars verlengde liggen.

verder hebben we nog wat Stoepa's bezocht.
Dit was allemaal erg mooi omte zien ( en Joke en Nico bedankt voor de boekje hebben zeker wat aan )

Vandaar uit zijn we richting Sigiriya gereden. Onze chauffeur vertelde ons dat we op een olifant konden rijden als we wilde alleen mochten we dat niet verder vertellen hahahahah.
Dus op ongeveer 10 kilometer van ons hotel vandaan zijn we gestopt en hebben we een uur op een hele lieve OLIFANT gezeten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit hadden we zeker niet willen missen.
We hebben vandaag een super dag gehad en hopen er nog veeeelll meer te hebben zo als vandaag.

Nou jullie hebben weer wat om te lezen en morgen komen we weer terug.
Morgen gaan we naar Polonnaruwa ( op de fiets ) en daarna gaan we een jeep safari maken.

Ayubowan ( Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii)
dikke kus van ons.

• 14 December 2009 - 18:33

Ma V/d Kolk:

Hoi vacantie gangers,
    Deze dag zit er weer op,en hebben jullie weer genoten van alles daar!!!!!nou dat geloof ik graag.En morgen fietsen zou ik maar plakspullen mee nemen,want de wegen zijn niet zo best zoals je schreef,hahahahahaha ik zie jou al op de fiets maar wel goed voor de conditie.En s avonds au au au.Veel plezier dinsdag, groetjes van uit koud zoetermeer.xxxxxx

• 14 December 2009 - 20:21

Joke:

Gaaf zeg dat jullieop een olifant hebben gezeten, mogen jullie echt niet vereder vertellen hoor!!Wij hebben het ook niet verder vertelt? toch.
    Gelukkig haddenb jullie geen last van aambeien (nico morgen ook niet meer hopen we)
    Hebben jullie ook achter de kop gezeten?? Trouwens leuke foto's hebben jullie al geplaatst!!
    Hoop dat jullie echt genieten veel plezier verder, kijken uit naar jullie volgende verslag, zoals jullie lezen volgen we jullie op de voet.......
    joke en nico

• 14 December 2009 - 20:39

Willy:

he luitjes,ik volg jully op de voet dat zie je,gaaf hoor als of we er bijzijn.ik zal proberen hetbte volgen krijg het even druk want mijn schoonmoeder is overleden maar ik doe mijn best.veel plezier en tot lees xxx

• 14 December 2009 - 20:40

Marcel:

He kanjers,
    Erg leuk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. En als ik het zo lees is het daar erg mooi. "We zijn jaloers" hahahaha. Hier begint het echt koud te worden de nachten zijn al onder nul Brrrrrrr. Lekker genieten denk niet aan ons. xxxx Marcel

• 15 December 2009 - 18:29

Joop:

Hoi luitjes,
    Leuke foto's, maar die olifant lijkt wel erg veel op dennis toch?hi hi

GROETJES IKKE