Sri Lanka - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Hambantota, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Door: Dennis en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

24 December 2009 | Sri Lanka, Hambantota

24 december 2009
Dag 12 en 13

Dag 12

Ayubowan mensen,
Nou vandaag zijn we weer eens vroeg van start gegaan,hoe bedoel je vakantie!!!
Het apel was vanmorgen om 06.30 uur,even een rustig ontbijtje en daarna op pad dachten we.Helaas dat onze chauffeur zijn airco kapot ging dus die moesten we eerst even laten repareren bij de dichtstbijzijnde KWIK-FIT.Dit was eigenlijk ook erg leuk want we waren natuurlijk weer een bezienswaardigheid.Ik denk dat we hier zo;n uur of 2 hebben gezetten maar dan heb je ook wat he.Vervolgens zijn we opweg gegaan naar Yala National Park.Ja in een erg comfortabele oude Jeep met jawel een hele goede achterbank met stalen buizen,dus je raad het wel he,bingo!!!Hier in het park hebben we een flink aantal wilde dieren gezien,een kleine opsomming een aantal wilde olifanten die erg bang voor ons waren,ahummmmmmm,wilde zwijnen ,krokodillen ,herten,antilope,een erg brutaal klein vogeltje en nog veel meer om op te noemen,het was het erg waard.Maar wat nou het meeste indruk maakte dat was dat we opzoek gingen naar een luipaard die we dus even niet konden vinden(de schijterd)was de restanten van de tsunami van de 26e januari precies 5 jaar geleden.Ineens sta je daar naar te kijken,geloof me je krijgt er een vreemd gevoel bij om zoiets van dichtbij te zien.Ok naar verschillende keren enorm binnestebuiten te zijn gekeerd zijn we weer naar het hotel terug gegaan en jawel daar verscheen de ZON,ja jullie lezen het goed ,heerlijk warm en daarna lekker een biertje gedronken en een lekkere maaltijd genomen te hebben zijn we uiteindelijk maar ons mandje ingedoken want je raad het al ,het was dus weer vroeg uit de veren.
Nou als jullie het niet erg vinden ga ik er nu mee stoppen want ik zit op een stoel die nou niet erg comfortabel zit en en de blaren op me vingers krijg.
Nou lezers ik ga er weer van tussen en draag de laptop over aan Zet.

Ayubowan en tot de volgende keer maar weer,groetjes Dennis en Lizette

Dag 13

He hallo het is mij Zetje
Nou we moesten vandaag weer erg vroeg ons bedje uit!!!!! oke ik kon niet slapen meer dus was ik om 05:00 me bedje uit. Oke het was wel ff mooi om de zon op te zien komen!!!
Maar goed nadat we ontbeten hadden zijn we vertrokken naar onze laatste bestemmingf Kaluthara. We zijn eerst naar een plek gereden in Hambantota waar allemaal monniken wonen. Was erg appart om te zien hoe deze leven, maar ook wel erg leuk om te zien. Vandaar uit zijn we gestopt bij lokale mensen en hebben daar een kopje thee gedronken. ( jullie kennen ons wel en ja hadden alle twee van morgen hebben we dikke lippen hahahahah) Maar goed na dat we dat gedaan hadden zijn we verder gegaan richting Kaluthara. Onderweg zijn we gestopt in Galle daar heb je een nederlandse kerk en nog veel meer dingen wat over gebleven is van de tijd toen de nederlanders daar leefde. We zijn toen verder gereden en werden eigenlijk wel erg stil onderweg, want Galle is één van de getroffen dorpen van de tsunamie!!!!
Oke we hebben het allemaal gezien op tv, maar als het dan in het echt ziet dan word je best wel ff stil en stra je weer met beide benen op de grond. Dit is best heftig geweest daar. Maar moet wel zeggen ze hebben in die 5 jaar hun best gedaan om het weer op te bouwen.
Onderweg hebben we aan het strand gegeten. ( das niet verkeerd hoor !!!) Maar ook raar met wetende dat daar mensen omgekomen zijn door de Tsunamie.
Na 4 uurtje rijden waren we eindelijk aangekomen in Kaluthara. Dit was ff van oke waar zijn we terecht gekomen pfffffff dit is heel erg mooi en luxe hoor, maar dat hebben we wel verdiend hahahahahahhahaha.
Nou luitjes ik ga nu stoppen en morgen dan komen we gezellie bij jullie langs.
Alvast hele fijne feest dagen van ons dikke kus

• 24 December 2009 - 18:48

Joop:

Hoi saampjes,
    Allereerst prettige kerstdagen hoe dat jullie daar ook mogen beleven, wij hebben een witte kerst lekker puh.
    Maar ik ben wel bereid deze witte kerst op tegeven voor een ontbijdje aan het strand.

Groetjes joop en yolanda

• 24 December 2009 - 19:51

Ria En Freek :

dag schat allereest een prettige kerst ook voor den ik mis je wel met de katten gaat het goet kus van je moeder .groetjes van freek doeiiiiiiiiii

• 24 December 2009 - 20:27

Ma V/d Kolk:

Hallo den en liz,
    Zo dat is weer veel lees plezier,en ja je moet er wel iets voor over hebben om uit je bedje te komen he .Maar je wil toch alles daar zien daar . Mooie foto s weer en verslag geweldig hoor.
    Jullie hebben nu ook kunnen zien wat de tsunamie daar heeft plaats gevonden ja heel erg he,je staat er hier niet bij stil maar de beelden waren vreselijk en gelukkig dat de bevolking daar er weer een beetje boven jan zijn maar er zal nog genoeg gedaan moeten worden denk ik.Maar goed jullie genieten nog elke dag en dat hoord ook he,lekker weer goed onderkomen wat wil je nog meer.Als je dit leest dan wensen wij jullie fijne kerstdagen en veel zon toe met lekker eten.tort de volgende keer groetjes en dikke kus van ons beiden en een poot van minou die mist jullie hoor,achhhhhhhhhhhh zielig he nou doeiiiiiiiiiiiiiiii

• 25 December 2009 - 10:41

Natasja:

Wij willen jullie bij deze hele fijne kerstdagen wensen vanuit het witte en koude nederland. Geniet er van. en geniet van elkaar hahaahaha. Heel veel plezier nog.

Liefs tasja en marcel

• 25 December 2009 - 11:35

Joke:

Hai luitjes vanuit wit koud nederland wensen we jullie fijne kerstdagen, en oh die foto's ik wou dat wij er nu zaten.
    Geniet van jullie laatste hotel veel plezier joke en nico

• 25 December 2009 - 15:21

Willy:

hoi luitjes, van ons allemaal uit wit den haag een hele fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.xxxxxx