Dag 1 in Thailand ( Bangkok ) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 1 in Thailand ( Bangkok ) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Thailand ( Bangkok )

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

15 September 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Of zoals ze het hier zeggen Sawat dee khrap.

Nou we zijn goed, maar erg moe aangekomen. Helaas hebben we, ondanks het pilletje niet echt goed kunnen slapen in het vliegtuig. We hadden wel geluk, met z’n tweeën, drie stoelen LEKKER!!!!!!
Maar goed na dus 10uur en 40 minuutjes vliegen zijn we geland in Bangkok en dat was weer ff van Oké warm!!!!! We werden netjes opgewacht door onze chauffeur die ons gelijk naar ons hotel gereden heeft waar we gelijk onze kamer kregen.
Ziet er allemaal erg netjes uit. Na ff heerlijk gedoucht te hebben zijn we best wel verrot toch maar de stad in gegaan. Eerst ff wat gegeten en ja hoor daar was het eerste lach momentje. Frank ging wat geld omwisselen in coupons om te kunnen eten , nee geeft hij 500 bath en dat was maar iets te veel hahahahahhahaha . Ach gelukkig konden we ze terug ruilen. Ja mensen voor de gene die mij al wat langer volgen, Ik heb alles afgegeven ook het geld hahahahahhahaha. Het is best moeilijk maar nu voel ik me net als Dennis op de vorige reizen hahahahhahahahahaha. Maar goed we zijn daarna met de boottaxi naar de stad gegaan en hebben een TukTuk genomen en zo zijn we naar een aantal tempels gegaan. We hadden geluk het is vandaag de dag van de toerist en konden we dus een rit maken voor maar 20bath ongeacht waar heen en hoelang. Daar hebben wij natuurlijk gebruik van gemaakt.
We zijn naar Wat intrawiham geweest
( grote gouden buddha ), The Golden Mount, ( Phukhao Thong Wat Saket ) en Wat Benchamabophit geweest. Ondertussen was het 16:00 en hadden iets van oké het is nu ff genoeg en gaan lekker terug naar het hotel. We zijn dit lopend gaan en doen en hebben gelijk wat gezien van de bevolking van Bangkok. Eenmaal aangekomen ging lichtelijk het lichtje uit en zijn we ff een uurtje gaan liggen. Ja sorry ook wij zijn geen 20 meer moet ik toegeven.
Maar goed zoals jullie lezen zijn we al lekker bezig geweest en hebben we het naar ons zin. Heerlijk Thais gegeten op de 31e verdieping van ons hotel en nu lekker relaxen in onze kamer en morgen gaan we richting het centrum met de skytrain.

Nou tot morgen dikke kus van ons doeiiiiii

• 15 September 2011 - 17:09

Karel Walther:

Wat goed van jullie en gelijk lekker op pad, heb je het minste last van de jetlag. Wees voorzichtig met het gebruik van tuk-tuks. Sommige lokken je voor 20 bath aan boord maar dat wordt snel meer.
    Een gemiddelde werknemer verdient in Thailand ongeveer 100 a 200 bath per dag dus geef ook niet te veel fooi. (dat doen de Russen wel,maar je doet de Thai er niet echt veel plezier mee) O.ja sawat dee khrab is voor mannen, sawat dee kha is voor vrouwen een uiting van dank.
    Groetjes een jaloerse Karel

• 15 September 2011 - 19:32

Dennis:

Hoi Zet en Frank,

Ohohoh,toch best lekker toch om je geen zorgen te maken,je geeft je paspoort uithanden en je hebt vakantie,alles word voor je gedaan ahahahahhahahahahahhahahahahah,kom nu ff niet meer bij!!!

He leuk om te lezen hoor,zo'n reisverhaal,beetje jammer dat ik daar nuzelf niet zit,grrrrrrrr
    Geniet er samen lekker van en ben benieuwd naar het vervolg.

Zet geef maar lekker veel uit(doe je toch altijd) en Frank,niet teveel Singha biertjes drinken.

Take care and enjoy

• 16 September 2011 - 08:27

Joke En Nico:

Hai luitjes,
    heerlijk heerlijk heerlijk,
    we zijn jaloers op jullie.
    Geniet er lekker van en we zijn benieuwd naar de rest van de verslagen.
    joke en nico