Dag 4 Thailand ( Bangkok ) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 4 Thailand ( Bangkok ) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 4 Thailand ( Bangkok )

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

18 September 2011 | Thailand, Bangkok

Zondag 18 september

Het was best ff weer wennen vandaag om vroeg (06.30) ons bed uit te komen, maar eenmaal op gang, ging het wel.
Maar goed we hebben vandaag een hele drukke maar gave dag gehad.
We begonnen rond 08:15 om op onze gids te wachten beneden in de lobby, dat ging ff van oké !!!!
Het was mega druk voor ons hotel, toen kwam er een gids aan en die vroeg of wij bij hem moesten zijn. Dit bleek niet zo te zijn, maar de man reageerde erg geïrriteerd op Frank en deze had dus van ff dimmen meneer. Nee toen ging Frank ff aan de man vragen of hij zeker niet onze gids was. Hmmmmm geen goed idee hahahahhaha, het was maar goed dat we de man niet verstonden en denk dat deze man nu met een hoge bloeddruk thuis zit. Maar goed rond 08:30 was onze gids er en deze was wel vrolijk. Daar we de enige twee personen waren voor de tour zijn we met de taxi vertrokken richting treinstation. Rond half 10 vertrok de trein en gingen we richting het minst bezochte vissersdorp in Thailand. Tijdens de treinrit hebben we van alles en nog wat gezien. We reden eigenlijk door de huiskamer van de lokale mensen. Eenmaal aangekomen zijn we over de grootste vis- en specerijenmarkt gelopen. Moet zeggen het rook daar erg lekker hahahhahahahaha. Nadat we daar overheen waren gelopen en gezien hadden hoe het er aan toe gaat op de Thaise vis afslag zijn we op een boot gestapt en zijn we over de Tha Chin Rivier gevaren richting de Golf van Thailand. Daar hebben we onze ogen uit gekeken. Dan besef je weer dat we het maar goed hebben. Na ons boottripje zijn we een Riksja ingestapt en zijn we naar een lokaal visrestaurant gegaan en hebben daar heerlijk gegeten. Na onze heerlijke maaltijd zijn we naar een tempel gegaan waar monniken mediteren en duizenden zwaluwen nestelen. Dat was heel raar en ook gaaf om te zien. Onze trip ging nog even een stukje verder in de riksja en daarna zijn we vanaf de riksja weer op een pontje gestapt om aan de andere kant te kunnen komen van de rivier om zo weer terug te gaan met de trein.

Over de trein gesproken, dit was heel gaaf om te zien. De lokale bevolking zit op de treinrails met hun spullen die ze op de markt verkopen. Zodra de trein er aan komt dan halen ze alles snel weg zodat de trein er door kan. Dit is dan ook echt zo dat de trein net over de spullen rijdt zonder dat hij iets raakt. Nee moet je in Nederland doen hahahahahha. En dan ook te bedenken dat dit de hele dag door gaat.

Zo jullie kunnen wel lezen dat we aan het eind van de rit erg moe waren en ook erg vies van alle roet die vanuit de trein vrijkomt.
Maar goed ff douchen en dan voel je, je weer helemaal het vrouwtje of mannetje.

Morgen gaan we Bangkok verlaten en gaan we richting de River Kwai. We worden al om 06.00 uur opgehaald dus nog vroeger ons bedje uit dan vandaag (vakantie toch ???)
Ik moet toegeven het was leuk hier in Bangkok, maar het is nu genoeg geweest, op naar de jungle.

Mensen ik weet niet of het mogelijk is, om de dagen dat we bij de River Kwai zijn een verslag te plaatsen. Dit omdat we daar waarschijnlijk geen stroom hebben, maar we doen ons best.

Gr Dikke kus van ons

• 18 September 2011 - 13:12

Topy:

Mooi die foto's , geinig he die trein voel me weer even terug, ( Ik ruik de geur weer hahahaha)
    Geniet van al het mooi's , en net wat je zegt Bangkok hadden we toen ook wel gezien.

toedels J

• 18 September 2011 - 15:52

Henk & Sonja:

Sa wat die kha

Zo te zien genieten jullie er lekker van!! Voor ons veel bekende dingen die voor bijkomen.
    Nu op naar de jungle, gaan jullie vast ook heel gaaf vinden!
    Veel plezier enne Frank de groeten aan de spinnen ((-;

laa kohn na!

• 18 September 2011 - 19:14

Saskia:

Lieve Lizette en frank nog bedankt voor de kaart en centjes voor mijn verjaardag. Groetjes van saskia

• 19 September 2011 - 13:31

Ferry:

Wat een belevenis :-)
    De foto's zijn erg mooi, nu de onderwater foto's nog :-)

Ik ben benieuwd naar de foto's van de Riverkwai.

geniet er van en van elkaar :-)

Hr Ferry

• 19 September 2011 - 13:53

Henk M:

Ziet er gaaf uit...komen wel een aantal bekende dingen voorbij.....veel plezier bij de jungle raft...ben benieuwd hoe jullie het vinden.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag........frank kijk uit voor de spinnen.

• 20 September 2011 - 16:55

Peter:

Wat een ergenis zeg zo vroeg moeten opstaan in je vakantie. Enne helaas moet je dan ook nog de troonrede missen. Het ziet er allemaal gaaf uit. Veel plezier!

• 20 September 2011 - 21:41

Patrick:

Ja hoe ist daar tussen die kleine mensen? Hahahaha Ik zie allemaal foto's met eten erop, dus ik zal maar niet teveel kijken, anders moet ik hier weer naar de toko hehehe. Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben. En heeft Frank die state of the art rugzak van 'm al gebruikt voor het weinige wandelen wat jullie gingen doen hahaha! Nou ik ga morgen al die foto's wel eens bekijken en nu naar m'n mandje, want er zijn namelijk nog mensen, die werken gewoon voor de kost! :-p