Dag 21 dinsdag 20-11-2018 Ngapali Beach - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 21 dinsdag 20-11-2018 Ngapali Beach - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 21 dinsdag 20-11-2018 Ngapali Beach - Yangon

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

20 November 2018 | Myanmar, Rangoon

Vandaag is eigenlijk de eerste terugreis dag. Vanmiddag vliegen we terug naar Yangon. De reden dat dit een dag eerder is dan onze eigenlijke terugreis is dat het reisbureau geen risico wil nemen dat bij een eventuele vertraging van een binnenlandse vlucht de internationale vlucht gemist wordt.
Dus vandaag terug naar Yangon. Geeft ons wel ff tijd om nog even de laatste dingen in Yangon te kopen. Want na onze laatste binnenlandse vlucht waar we maar 20 kilo mee mogen nemen mogen we vanaf morgen weer 30 kilo vrij meenemen.
Vanmorgen weer op tijd uit bed. We zijn wel helemaal klaar met al die harde bedden hier. Zijn alleen daarom al blij dat we donderdagavond weer in ons eigen bed mogen slapen. Maar het is nu pas dinsdag dus dat duurt nog even.
Om 12.00 uur zijn we met de bus van het hotel naar het vliegveld gebracht.
Na de gebruikelijke incheck zaken zoals ie hier heel makkelijk gaan, hebben we in de “vertrekhal” gewacht. Wat wel lekker was dat ze hier gewoon koffie verkochten van Nespresso cups. Dus een lekker bakkie koffie gekocht en nog even de economie van de lokale middenstand geholpen.
Ook Cecile en Lodewijk, het Nederlandse stel die we hier nog gezien hadden, hadden dezelfde vlucht dus die hebben we op de luchthaven weer ontmoet. Zij vliegen alleen via Kuala Lumpur terug naar Nederland dus na aankomst op de luchthaven van Yangon hebben we afscheid van ze genomen.
Voor ons stond er weer een chauffeur te wachten welke ons naar het hotel heeft gebracht. Na het inchecken kregen we een suite op de 10e en bovenste verdieping. Dit omdat onze eigenlijke kamer gerenoveerd werd. Het zal wel. Het was in ieder geval een mooie kamer. Bijkomend voordeel was dat er kennelijk ook een beter matras in het bed lag. In ieder geval een zachter matras.
Na de spullen in de kamer te hebben gelegd hebben we even de plaatselijke supermarkt van zijn voorraad Camel sigaretten afgeholpen en nog wat dingetjes gekocht.
Sigaretten zijn hier zo goedkoop (0,55 euro per pakje van 20) dat je bijna weer zou gaan roken J.
In de avond weer bij het restaurant gegeten waar we de laatste maal in Yangon ook gegeten hebben. Ook nu weer heerlijk gegeten.
Na het eten op ons gemak teruggelopen en nog wat tv gekeken en dit verslag getikt.

Dit is het laatste verslag want als we morgenochtend om pakweg 07.00 uur opstaan zijn we de komende 30 uur op voordat we als het goed is weer voet zetten op Nederlandse bodem.
We kijken terug op weer een fantastische reis door Azië.
Myanmar is een super mooi vakantieland met een mooie, lieve en leuke bevolking.
Wij hebben genoten van een top vakantie met als hoogtepunt onze eerste ballonvlucht boven het mooie Bagan.
Maar ook de andere dingen die we hebben mogen bekijken waren mooi. Ja, we hebben veel tempels, pagode’s en meer van dat soort zaken gezien maar ze waren zeker niet allemaal hetzelfde.
Wat ons in positieve zin opviel was dat de infrastructuur hier beter is dan in menigeen ander land in Azië.
Ja de landelijke gebieden zijn achtergebleven gebied maar dat heeft ook zijn charmes om dat te zien.
Bedankt voor het lezen van de verslagen. Ze zijn weer met veel plezier door mij geschreven. Bedankt voor de reacties op de verslagen. Het is altijd leuk om deze te lezen.
Onze volgende grote reis staat reeds gepland.
In september 2019 gaat de reis naar Kalimantan in Indonesië.

Voor nu de groeten en tot schrijfs.

Frank en Lizette

• 20 November 2018 - 13:20

Hans:

Wat heb ik weer genoten van jullie leuke verslagen. Bedankt
    Goede reis naar huis toegewenst

Groeten

Hans

• 20 November 2018 - 14:40

Lida:

Hallo lieve Frank en Lizette, een hele goede terugreis, ik heb genoten van de verhalen en de foto's op FB. De verslagen waren weer fantastisch om te lezen. Ja jammer dat het voorbij is, maar mooi dat jullie de volgende reis alweer gepland hebben.
    Nogmaals goede reis en tot snel.

• 20 November 2018 - 18:45

Petra:

Hoi Frank en Lizette, ik ben met jullie mee geweest op reis en er van genoten!
    Nog een fijne laatste dag en sterkte met de lange dag die jullie tegemoet gaan.
    Een behouden thuiskomst X