Dag 19 zondag 18-11-2018 Ngapali Beach - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 19 zondag 18-11-2018 Ngapali Beach - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 19 zondag 18-11-2018 Ngapali Beach

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

18 November 2018 | Myanmar, Ngapali

Vanmorgen, na het ontbijt waar we “pas” om 07.30 uur aanschoven, wilden we kijken of we in de omgeving ergens een supermarkt konden vinden.
Bij de receptie gevraagd of we een fiets konden huren, dit omdat we best wel wat toeristen op fietsen hadden zien rijden. Helaas hadden ze geen fietsen. Wel hadden ze een e-bike, zo noemen ze hier een elektrische scooter. Die was hier voor een uur 3000 Kyats, even duur als voor een hele dag in Bagan. Voor een dag betaalde we 20.000 Kyats.
Als ik wat meer had nagedacht hadden we gewoon voor 2 uurtjes die e-bike moeten huren maar mijn Hollandse zuinigheid bleek verkeerd vandaag. We liepen het hotel uit en ik wilde met een tuktuk naar het centrum. Bleek dat dit al 5000 kyats was. Toch maar ingestapt en richting het centrum gereden. De chauffeur die geen letter Engels sprak stopte na een tijdje en gaf aan dat daar de market was, We zijn maar uitgestapt maar zagen alleen iets van een lokale markt.
We zijn nog maar een stukje doorgelopen en zagen even later iest wat op een soort supermarkt leek. Hier hebben we de dingen gekocht die we wilden kopen waarna we weer terug gelopen zijn. Daar we wel een paar kilometer gereden hadden voordat we met de tuktuk afgezet waren had ik geen zin om dat hele stuk, met de boodschappen in de hitte terug te lopen.
Lizette liep natuurlijk al weer over mijn verkeerde zuinigheid te lachen. Ik heb op een gegeven moment een lokale taxichauffeur die met een karretje rondrijd aangesproken en hem de folder van het hotel laten zien. Hij wilde 5000 Kyats hebben. Ik heb vriendelijk nee geschud met mijn hoofd. Hij zakte al heel snel naar 3000 Kyats.
Wetende dat lokale mensen maar iets van 200 Kyats betalen maar ik geen zin had om het risico te lopen dat hij ons helemaal niet wilde vervoeren heb ik maar ingestemd.
Je had de grijns van die man moeten zien. Die had de dag van zijn leven.
En daarna nog de grijns van Lizette die wist dat ik voor dat geld bijna 3 uur die e-bike had kunnen huren. Je begrijpt het al, ik heb dit nog even moeten horen.
Toen we weer in het hotel waren bleek dat het wel erg warm was in de kamer en dat de airco het kennelijk niet meer zo best deed. Ook waren de spullen in de koelkast warm. Dus even bij de receptie gemeld waarna er 4 man sterk het hebben opgelost.
De rest van de middag op een bedje op het strand gelegen en in de zee gedobberd.
In de avond weer lekker gegeten bij het visrestaurant naast ons hotel. Deze keer met een Nederlands stel, Lodewijk en Cecil, waarvan we Cecil hadden leren kennen op onze vlucht naar hier. Was een gezellige avond waarbij we weer eens lekker Nederlands hebben kunnen kletsen en heerlijk hebben gegeten.
Overmorgen zullen we ze weer tegenkomen want we vliegen met dezelfde vlucht terug naar Yangon.
Na het eten hebben zij weer een tuktuk genomen naar hun eigen hotel en zijn wij er voor vandaag ook wel weer klaar mee.
Nog even mijn verslag afgemaakt en daarna lekker slapen in een, gelukkig weer wat koelere kamer.

Voor nu de groeten en tot schrijfs.

Frank en Lizette

• 18 November 2018 - 16:24

Lida:

Je hebt gewoon goed werk verricht, de economie daar een goede zet gegeven. Denk dat die man morgen weer voor het hotel staat