Dag 4 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Frank & Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

01 November 2012 | Sri Lanka, Negombo

Zo we hebben het ochtendprogramma er al weer opzitten en dus weer even tijd om onze belevenissen van de afgelopen 24 uur op te krassen.
Nadat we gisteren in de middag lekker bij het zwembad hadden gelegen begon het tegen de avond te regenen. De avondmaaltijd bestond uit een combinatie van allerlei soorten seafood. Was zeker niet verkeerd maar dat is het eten hier zowiezo niet.
Later op de avond ging het steeds harder waaien en tegen middernacht werd Lizette zelfs wakker van de storm. In de avond was de stroom ook al een paar keer uitgevallen maar dat was steeds voor korte duur.
Vanochtend werd de harde woei door onze gids/chaufffeur verklaard. Er was een typhoon langsgekomen op weg naar India waar we net het laatste stukje van mee hadden gekregen.
Vanmorgen regende het nog steeds maar na het ontbijt stond onze chauffeur weer netjes te wachten om ons naar het Welkom Dorp te brengen. Dit is een dorp wat door een Nederlandse man, Herman Steur, is opgericht in 1996. Het dorp bied onderdak aan dakloze ouderen. Dit wordt geheel bekostigd uit donaties. Het dorp bestaat uit een aantal huisjes die zijn gebouwd in Nederlandse stijl. Steur kwam oorspronkelijk uit Monnickendam en het schijnt dat de oude vissershuisjes er daar net zo uitzien. Na eerst een documantaire gezien te hebben die op de Nederlandse tv ook wel eens uitgezonden is werden we door een van de bewoners rongeleid. Het "dorp" bestaat behalve de huisjes van de bewoners verder uit een eetzaal/recreatieruimte, een klein ziekenhuis en een afdeling voor dementerende ouderen. Ook is er een gebedsgebouw waar 4 afdelingen zijn. Een voor de christenen, 1 voor de Boeddhisten, 1 voor de hindoeïsten en 1 voor de moslims.
Op de site http://www.fhpholland.nl/wat-wij-doen/welkom-dorp kan je meer lezen over het “Welkom Dorp”.
Na de rondleiding hebben we nog een “lekker bakkie koffie” gedaan en zijn we weer naar ons hotel gebracht.
Hopelijk wordt het nog een beetje droog vanmiddag zodat we nog even naar buiten kunnen.
Morgenochtend om 08.00 uur vertrekken we uit Negombo richting Anuradhapura (je breekt je tong over die plaatsnamen ;-) ).
Hopelijk hebben we dan weer de mogelijkheid om een stukje aan ons verslag toe te voegen.

• 01 November 2012 - 10:32

Willy:

Hoi hoi nou hier regend het. Ook.het ziet er weer allemaal gaaf uit maar het valt mij wel op dar jullie zo met oud zijn of worden bezig zijn . Ik leef veel over oude mensen huisen of dementerende mensen :-)frank je word pas 50 hoor nog heel jong en ik jkan het weten.nog veel plezier en blijf zo schijven heel leuk om alles te lezen we zijn mee op reis. Veel liefs xxx