Dag 18 Shoppen in Hikkaduwa - Reisverslag uit Habaraduwa, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 18 Shoppen in Hikkaduwa - Reisverslag uit Habaraduwa, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 18 Shoppen in Hikkaduwa

Door: Lizette en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

15 November 2012 | Sri Lanka, Habaraduwa

Vanmorgen hebben we uitgeslapen. We werden pas tegen 07.00 uur wakker. Dat is al een tijd geleden dat we zo laat wakker waren ;-).
Na ons ontbijt zijn we met de tuktuk naar Hikkaduwa gereden. Hier deed onze chauffeur met zijn brommert ongeveer een uur over. Gelukkig zit je niet helemaal opgevouwen in zo’n ding dus is het geen slecht vervoermiddel.
Onderweg zie je ook hier nog steeds de gevolgen van de tsunami. Ook op deze route kom je nog een hoop huizen tegen die verwoest zijn en nooit meer opgebouwd. Ook kom je een hoop veldjes tegen met elk wel een paar of soms tientallen grafstenen.
In Hikkaduwa hebben we de nodige winkeltjes bekeken en volgens ons hebben we alle souvenirtjes nu wel bij elkaar gekocht. Ook hebben we een aantal duikzaken bekeken en een afspraak voor 2 duiken gemaakt voor as Zaterdag bij een van deze zaken.
Na in Hikkaduwa nog geluncht te hebben zijn we weer naar onze chauffeur van onze tuktuk gelopen die al die tijd op ons had zitten wachten. Een enkeltje vanaf ons hotel kostte namelijk omgerekend 15 euro en een retour 18 euro. Niet zo’n moeilijke keus dus. Je zit voor die 18 euro wel 2x een uur in een tuktuk dus valt de prijs nog wel mee. En de chauffeur heeft nog wat extra’s omdat hij anders toch waarschijnlijk leeg terug moet rijden.
De chauffeur heeft ons vervolgens weer veilig naar ons hotel gebracht. Onderweg in Galle gelijk nog maar wat boodschappen gedaan. Hoeven we daar ook niet mee te sjouwen tenminste.
De rest van de middag hebben we lekker in de tuin van het hotel gelegen en een beetje in de zee gezwommen.
Morgen worden we om 11.00 uur opgehaald door Wija, de gids van Lizette van haar vorige reis naar dit mooie land. We zijn benieuwd wat de morgen allemaal gaan doen.
Maar daarover morgen meer.

Voor nu de groeten van Lizette en Frank