Dag 9 Van Sigiriya naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 9 Van Sigiriya naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 9 Van Sigiriya naar Kandy

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

07 November 2012 | Sri Lanka, Kandy

Vanmorgen zijn we voor ons vertrek richting Kandy eerst nog een bezoek wezen brengen aan een gezin in een lokaal dorp vlakbij ons hotel. We werden opgehaald door een TukTuk. Dit omdat je met een personenauto niet echt makkelijk bij de woning kon komen en ook omdat gereden worden in een TukTuk gewoon leuk is. Na een kort ritje over lekkere hobbelweggetjes werden we door een moeder en dochter ontvangen bij het huis van de dochter. Hier werd door onze gids uitgelegd hoe een gemiddeld gezin in de kleine dorpjes leeft. Het huisje wat is opgetrokken uit klei bestaat uit een huiskamer, een slaapkamer en een keuken. Dit alles op nog geen 20 m2.
Naast het huis was een iets groter gebouw wat speciaal gebruikt werd voor het ontvangen van de toeristen. Ook hierin was een keuken gebouwd en verder was het voorzien van bankjes aan de zijkanten. Door moeder en dochter werd vervolgens een maaltijd bereid van een soort roti pannenkoek met een chutney van kokos met peper, ui en limoen. Dit smaakte erg goed.
Ook kregen we thee geserveerd. Verder liet de vrouw nog zien hoe ruwe rijst werd ontdaan van de vezels mbv een grote stamper en het daarna zeven.
Ook werd daarna nog voorgedaan hoe mbv een kokospalmblad dakbedekking werd gevlochten.
Na dit stukje folklore werden we door de TukTuk teruggereden naar ons hotel waar we onze spullen hebben gepakt om te vertrekken naar onze volgende bestemming Kandy.
Onderweg zijn we nog gestopt in Dambulla voor het bezichtigen van de tempelrots. Voor het bekijken van de tempelrots moesten we wel weer een flink aantal trappen oplopen. Dus zeiknat van het zweet kwam ik daar boven. Dus als we zijn aangekomen aan het eind van de vakantie begrijp ik daar geen fluit van met al die beweging die wij gehad hebben ;-).
Ik een viertal grotten stonden een groot aantal Boeddhabeelden met allerlei andere beelden.
Na dit alles bekeken te hebben mochten we dezelfde traptreden weer afdalen.
Hierna zijn we doorgereden naar Matale voor het bezichtigen van de exotische specerijentuinen.
Na eerst geluncht te hebben werden we door een gids meegenomen een tuin in waar allerlei soorten bomen en struiken stonden, zoals kaneel, koffie, cacao, jackfruit, kokos, gember en nog veel meer bomen/struiken waaraan/op/in specerijen groeien. Ook werden er natuurlijk allerlei smeerseltjes getoond die goed zouden zijn tegen allerlei kwaaltjes. En dit alles uit allen maar natuurlijke producten.
Na dit alles werden we naar een winkeltje gebracht waar je al deze zooi kon kopen. Voor de vorm hebben we nog 3 zakjes met keukenkruiden gekocht en zijn we lekker weer in de auto gestapt. Hierna moesten we nog ongeveer 40 km rijden tot we bij ons hotel zouden aankomen. Onderweg zouden we nog stoppen bij een hindoetempel. Maar nadat we net vertrokken waren uit Matale begon het te druppelen wat later overging in een lekker tropisch buitje.
We zijn daarom maar niet uitgestapt bij die hindoetempel en in 1 keer doorgereden naar ons hotel.
Door alle verkeersdrukte kwamen we daar om 16.30 uur aan.
Daar we redelijk vermoeid waren van de laatste 2 drukke dagen zijn we lekker naar onze kamers gegaan.
Helaas lukt het niet om verbinding te krijgen met de wifi van het hotel en kunnen we dus niet dit verslag vanavond online zetten.
Na ons avondeten hebben we nog even met onze moeders gebeld om te vertellen dat alles goed gaat hier. Het is nu bijna 21.30 uur en deze twee ouwe taarten gaan lekker slapie doen.
Groeten van Frank en Lizette.