Dag 10 Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 10 Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 10 Kandy

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

07 November 2012 | Sri Lanka, Kandy

Vanmorgen stond Nan, onze chauffeur, ons om 09.00 uur op te wachten om de stad in te gaan. De auto werd in een parkeergarage gezet waarna we het centrum van Kandy te voet hebben bekeken. We begonnen met een bezoek aan de gemeentelijke markt. Dit zit in een gebouw met daarin allerlei kleine zaakjes waar mensen hun koopwaar proberen te verkopen. Er is daar een groente- en fruitafdeling, maar ook een vlees- en visgedeelte. Het groente- en fruitgedeelte was goed te doen. Nan legde van alles uit over de soorten groente en fruit. Veel van deze zaken worden allemaal op het eiland verbouwd cq geteeld. Hierna roken we dat we op de vlees- en visafdeling waren beland. Pfffffff het rook niet echt lekker daar. Hierna zjin we de markt afgelopen en hebben we nog ene stuk door winkelstraatjes gelopen. Ook liepen we langs enkele oude koloniale gebouwen uit de Engelse tijd.
Hierna zijn we weer naar de auto gelopen omdat ik wel weer een normaal toilet wilde zien :-)))
Via een viewpoint waar we een mooi uitzicht hadden over de stad en het meer van Kandy reden we door naar een bedrijf waar allerlei soorten edelstenen werden verwerkt.
Na eerst een filmpje over de geschiedenis van de mijnbouw in Sri Lanka en de verschillende soorten edelstenen die hier gedolven worden kregen we na afloop nog de mogelijkheid om een leuk sierraad te kopen in de juweliershop die hier aan vast zat. Na even gekeken te hebben had Zet toch geen behoefte aan een leuke ring met een mooi steentje daarin. Het was allemaal teveel bling bling. Dus ik mijn creditcard maar weer opgeborgen en wij weg daar. Hierna besloten we om een paar uurtjes naar het hotel terug te gaan zodat wij ons lichaam even rust konden geven. Om 16.15 werden we weer opgepikt. Op het programma stonden nog 2 dingen allereerst een bezoek aan een theater waar allerlei tarditionele dansen werden opgevoerd waaronder de vuurdans.
Dit was leuk om te zien. Na een uur was dit afgelopen en zijn we naar de even verderop gelegen "tempel van de tand" gelopen alwaar men van zegt dat hier de linkerhoektand van Boeddha ligt.
Ook hier hebben we weer een uitleg gekregen over van alles en nogwat.
Om 19.30 waren we hier klaar en zijn we moe maar voldaan naar het hotel gereden. Na eerst nog even gegeten te hebben is nu mijn dagelijkse schrijfbezigheid weer een feit.
De foto's worden morgen toegevoegd.
Groeten van Lizette & Frank

• 07 November 2012 - 20:04

Fred & Willy:

Hoi Zetta en Frank,
    Wat een leuke verslaggen weer, mooie foto's (van dag 10 nog ff wachten tot morgen:)) we zitten net zoals jullie mee te genieten van alles. Wij ruiken hier niets van die vlees/vishal - haha!

Blijf zo doorgaan!!!

Groetjes!