Dag 14 (13-5-14) Kalibaru - Lovina Beach (Bali) - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 14 (13-5-14) Kalibaru - Lovina Beach (Bali) - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 14 (13-5-14) Kalibaru - Lovina Beach (Bali)

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

13 Mei 2014 | Indonesië, Lovina

Dag 14 (13-5-14) Kalibaru - Lovina Beach (Bali)

Zo onze laatste dag op Java is aangebroken. Na ons ontbijt afscheid genomen van eigenaar Peter. Een aardige man die het goed voor elkaar heeft samen met zijn personeel.
Hierna met de bus vertrokken richting de haven van Ketapang voor onze overtocht naar Bali. Na een tocht van ongeveer 2 uur kwamen we aan bij onze veerboot. Met onze bus de boot opgereden en na een halfuurtje wachten werden de trossen los gegooid en vertrokken we richting Bali.
De overtocht hoeft maar ongeveer 35 minuten te duren maar de onze duurde ongeveer een uur. Dit omdat we voor de haven op Bali moesten wachten tot er een plekje was waar we konden aanleggen.
Nadat we met bus van de boot waren en onze chauffeur Enam tot twee keer toe geld betaald had aan de plaatselijke politie konden we onze weg vervolgen naar Lovina Beach waar ons hotel voor de komende twee nachten ligt.
Onderweg hebben we nog even geluncht en hierna werden we bij ons hotel afgezet en hebben we afscheid genomen van Enam die vervolgens nog een ritje terug naar Yogyakarta voor de boeg had. Na ingecheckt te hebben en gelijk voor morgen een duiktrip geboekt te hebben waardoor onze dolfijnentrip een dag opschuift naar Donderdagochtend zijn we naar onze kamer gebracht.
Wij kregen een mooie kamer op de eerste verdieping met uitzicht op het zwembad.
We zijn eerst maar eens Lovina Beach gaan bekijken. Dit stelt niet zoveel voor. Een straatje met wat restaurantjes en een boulevard met wat winkeltjes en weer een straatje met wat winkeltjes en eettentjes. Maar genoeg voor die twee dagen dat we hier zitten.
Na onze verkenningstocht zijn we vervolgens maar eens gaan afkoelen in het heerlijke zwembad.
Hierna wat gehangen op de kamer en daarna lekker gegeten in een tentje aan zee.
Nu even lekker mijn verslag schrijven en de foto’s op de pc zetten en dan nog mijn duikspullen bij elkaar zoeken voor morgen. Heb helaas mijn onderwatercamera niet meegenomen want deze weegt een beetje veel. Maar morgen horen jullie hoe het geweest is.

• 13 Mei 2014 - 17:03

Willy:

Veel duik plezier hoe gaat het met de rug ???

• 14 Mei 2014 - 00:33

Frank En Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer :

Dank je wel, gelukkig wat beter maar nog niet zoals het moet hoor.