Dag 15 (14-5-14)Lovina-Duiken bij Menjangan Island - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 15 (14-5-14)Lovina-Duiken bij Menjangan Island - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 15 (14-5-14)Lovina-Duiken bij Menjangan Island

Door: Frank & Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

14 Mei 2014 | Indonesië, Lovina

Dag 15 (14-5-14) Lovina Beach - Duiken bij Menjangan Island

Vandaag hebben we weer een sportief dagje op het programma staan.
We gaan duiken/snorkelen bij Menjangan Island. Dit is een natuurreservaat waarvan men zegt dat dit de mooiste duiklocatie van Bali is. We gaan dat vandaag maar eens bekijken.
Na het ontbijt werden we om 08.00 uur opgehaald. Eerst werden we naar de duikschool gereden om duikspullen te passen en op te halen. Hierna hebben we onderweg naar Menjangan Island nog 5 Nederlanders opgehaald waarvan er 2 gingen duiken en 3 gingen snorkelen. Ook wel lekker voor Lizette dat ze niet alleen hoeft te snorkelen.
Na een klein uurtje rijden kwamen we aan bij een restaurant van waaruit we in een bootje gingen welke ons naar het eiland bracht waar we gingen duiken/snorkelen. Bij het restaurant hebben we een onderwatercamera gehuurd wat wel leuk is want ik had mijn eigen camera niet meegenomen vanaf huis.
Na ongeveer een 45 minuten varen kwamen we bij het eiland aan. Hier lagen al meerdere boten afgemeerd. Nadat onze boot er tussen gemanoeuvreerd was zijn we vanaf de boot het water ingegaan en zijn we zo onze eerste duik begonnen met onze instructeur Jack. Onder water was er genoeg te zien. Van een Murene tot een octopus en diverse soorten mooi gekleurde vissen en visjes. Ook kwamen we mooie stukken koraal tegen. We zijn langs een wand gezwommen en na 36 minuten duiken was een van de andere duikers door zijn lucht heen (ik was nu eens niet de grootverbruiker van lucht) en zijn we weer naar de oppervlakte gegaan.
Hier werden we door onze boot opgepikt waarna we voor de lunch terg naar het eiland gingen. Hier kwamen de snorkelaars ook net het water uit waarna we met zijn allen hebben gegeten.
Na de lunch zijn we op bijna dezelfde plek weer het water ingegaan maar nu zijn we de anderen kant opgegaan. Onderweg zijn we nog even een grot ingegaan waar je ook de lucht nog kon zien. Ook deze duik was weer leuk en onderweg was er genoeg leuks om naar te kijken. Deze duik was iets minder diep waardoor we 43 minuten onderwater zijn geweest. Onderweg hebben we de snorkelaars nog boven ons gezien. Lizette gaf later aan dat zij al 5 minuten boven ons hadden gezwommen voordat wij doorhadden dat ze boven ons zwommen.
Ook van deze duik kwamen we weer veilig boven. Na weer in de boot geklommen te zijn, zijn we weer teruggevaren naar de haven.
Lizette gaf aan dat ze twee leuke snorkeltripjes had gemaakt waarbij ze gelukkig ook veel moois gezien had. Bij de snorkelaars was ook begeleiding die nog dingen had uitgelegd en ook zaken uit het water omhoog had gehaald. Lizette had bijvoorbeeld ook een zeekomkommer in haar handen gehad.
Ben wel blij dat mijn meisje het ook naar haar zin heeft gehad. Nu in Nederland maar gauw een proefduik maken om te kijken of ze ook haar duikbrevet wil gaan halen zodat we samen kunnen gaan duiken.
Terug in de haven werden de door ons gemaakte foto’s netjes op een cd gebrand zodat we ook voor later nog iets hebben om naar terug te kijken.
Hierna werden we netjes teruggebracht naar het hotel waar we omstreeks 16.00 uur weer arriveerden.
Al met al een leuke dag gehad waarin we een hoop gezien hebben.
Vanavond gaan we weer lekker ergens eten en dan morgenochtend worden we om 05.45 uur opgehaald om hopelijk veel dolfijnen te gaan spotten.
Tot ons volgende verhaal.
xxx

• 14 Mei 2014 - 12:55

Willy:

Wat een avontuur ben benieuwd naar de fotos xx