Dag 7 Tentana Zondag 7 juni 2015 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 7 Tentana Zondag 7 juni 2015 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 7 Tentana Zondag 7 juni 2015

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

07 Juni 2015 | Indonesië, Sulawesi Island

Vandaag hadden we volgens planning een dag ter vrije besteding.
Maar de chauffeur had gisterenavond tegen ons gezegd dat hij vandaag de watervallen van Salopa wilde laten zien.
Zo gezegd zo gedaan.

We waren door het geklots van het water tegen onze bungalow al vroeg wakker en om 06.15 uur zijn we maar uit bed gegaan.
We hebben even de omgeving verkend en hierna hebben we lekker ontbeten.
We hadden vanmorgen flensjes welke bij mij in de smaak vielen .

Hierna klaargemaakt voor onze dagtripje.
In de boot, uit de boot, half uurtje hobbelen maar nu gelukkig bij daglicht.
Hierdoor was goed te zien hoe slecht de weg af en toe was.
Hierna nog een klein stukje rijden over normale wegen waarna we in het dorpje aankwamen waar ook de waterval ligt.

Hier zijn we even gestopt om de vele Boeddhistische tempeltjes te bekijken.
Ook lagen er bijna in elke tuin wel cacaobonen te drogen. Gisteren en vandaag zijn we door een groot gebied gereden waar heel veel cacaoplanten staan. Kennelijk is het tijd om de vruchten te plukken en hierna worden de cacaobonen eruit gehaald en dezed worden eerst gedroogd.
Hierna hebben we nog een klein stukje gereden voor we bij de waterval aankwamen.

Vanaf de toegang was het maar ongeveer 400 meter lopen. Dit hebben we in Azië wel eens anders meegemaakt dus dit was een makkie.
Na de nodige traptreden beklommen te hebben stonden we aan de bovenkant van de waterval.
Ook dit was weer een mooie.
Hierna via dezelfde weg terug.

Hiervandaan zijn we weer richting ons complex gereden/gehobbeld waarbij we onderweg nog even wat gedronken en gegeten hebben.
Hierna was het de bedoeling dat we met de boot opgehaald zouden worden maar kennelijk werd het getoeter van de chauffeur niet gehoord.

Hierop besloten Lizette en ik om dat laatste stukje maar te lopen.
Na eerst een stuk over de weg/pad te hebben gelopen zagen we ons complex liggen.
De weg liep vervolgens de andere kant op waarop ik voorstelde om door de rijstvelden te lopen.
Dit was een stuk korter maar niet sneller bleek later.

De sawa’s zijn allemaal in niet zo grote stukjes verdeeld. Tussen deze vakken loopt een klein dammetje van zo’n 20 a 30 centimeter breed. Meestal is dit wat begroeid met gras of zoiets. Maar soms zijn deze dammetjes ook wel wat modderig.
Ik voorop en Lizette volgde trouw.

Na een paar dammetjes overgelopen te zijn zakte ik weg en stapte ik met mijn andere voet naast de dam in het rijstveld. Lizette piste bijna in het broek van het lachen. Als we er een filmpje van hadden kunnen maken had het kennelijk een leuk gezicht geweest.
Ik zat tot aan mijn knieën onder de modder maar dat mocht de pret niet drukken.
Na kris kras over de dammetjes te zijn gelopen kwamen we bij ons complex aan. Ondertussen zagen we de boot vertrekken om de chauffeur op te halen.

Na ons afgespoeld te hebben we de rest van de middag lekker geluierd en de elektrische apparaten kunnen opladen doordat de generator aan werd gezet. Vanavond nog lekker eten en morgenochtend vertrekken we om 07.00 uur omdat we weer een lange reisdag hebben.