Dag 16 donderdag 15-11-2018 Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 16 donderdag 15-11-2018 Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 16 donderdag 15-11-2018 Bagan

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

15 November 2018 | Myanmar, Pagan

Het is 13.20 uur en na net een frisse duik in het zwembad genomen te hebben, nu alvast tijd voor het eerste deel van het verslag. Zo’n niet zo volle dag en wat tijd om lekker te niksen is ook wel eens lekker.
Vanmorgen werden we pas na 06.30 uur wakker, wat voor ons laat is.
We hadden pas om 08.30 uur afgesproken met onze chauffeur dus tijd zat om lekker te ontbijten. Dat is in dit hotel lekker buiten met zicht op de rivier. Er zijn slechtere plekjes om te ontbijten.
Even voor 08.30 uur kwam de chauffeur aanrijden en in zijn duidelijkste Engels begrepen we dat vandaag naar het kantoor moesten van de ballonvlucht maatschappij om ons ticket te bevestigen. Dit hadden we gisterenavond ook op het ticket gelezen waarna we al even bij de receptie waren geweest. Deze zouden vandaag ook voor ons bellen om onze tickets te bevestigen. Maar dubbel genaaid houdt beter dus als de chauffeur daar langs rijdt is dat ok.
Over de communicatie tussen de chauffeur en ons kan ik alleen maar zeggen dat deze niet veel om het lijf heeft.
Het Engels wat hij spreekt is niet het Engels wat wij spreken dus dat maakt het lastig. Vooral ik moet heel goed luisteren wat hij zegt. Soms is het een beetje invullen wat wij denken wat hij bedoeld te zeggen en proberen we het zelf aan te vullen. Het is een beetje behelpen maar het is ook wel lachen. En iets heel anders dan wat we tot nu toe gewend waren deze vakantie.
Vanmorgen zijn we eerst naar de lokale markt geweest in het dorp Nyaung Oo. Dit was weer een hele geurbelevenis. Al het plaatselijke groente, fruit en kruiden gebeuren lag weer volop uitgestald op de vele kraampjes. Daartussen natuurlijk ook wat souvenirkraampjes waar, als je maar met een scheef oog keek al gelijk tig verkopers om je heen stonden. We hebben toch nog wat kleine dingetjes gekocht en na een aantal rijen van de markt doorkruist te hebben kwamen we gelukkig weer bij de parkeerplaats waar onze chauffeur stond te wachten. In de rest van de morgen hebben we een tiental tempels en pagodes bezocht en tussendoor ook nog even onze ballonvaarttickets bevestigd.
Na de tempels en pagodes zijn we tussen de middag bij een vegetarisch restaurant wezen eten. Dit restaurant had een goede beoordeling bij Tripadvisor en zat ook redelijk vol. Lekker gegeten en na de lunch gaf de chauffeur aan dat hij ons naar het hotel wilde brengen. Vonden wij een goed idee want dan konden we lekker ff bij het zwembad genieten van de zon en rust.
Om 17.00 uur staat hij ons weer op te wachten omdat we bij een van de tempels de zonsondergang gaan bekijken.
Wordt vervolgd dus…..

Zo het is bijna 20.00 uur en we zijn weer op de kamer.
De chauffeur bracht ons naar een plek waar een heuvel was, waar al tientallen mensen stonden. Maar vanaf deze heuvel had je weg mooi zicht op de zonsondergang over het dal met zijn vele stupa‘s, pagode‘s en tempels.
Het was wel een beetje bewolkt maar dat gaf ook wel weer kleur aan het geheel.
Al met al een mooie zonsondergang.
Na dit feest hebben we de chauffeur ons laten afzetten bij een restaurant zodat we gelijk konden eten. Na het eten lekker in het donker weer teruggelopen en veilig bij het hotel aangekomen.
Morgenochtend tussen 05.00 en 05.30 uur worden we bij de receptie van het hotel opgehaald voor onze ballonvlucht. Dus de wekker staat op 04.30 uur.
Een mooie tijd om de dag te beginnen.

Voor nu de groeten en tot schrijfs.

Frank en Lizette

• 15 November 2018 - 11:40

Lida:

Wat gezellig jullie even gesproken en gezien te hebben. Blijft een bijzonder fenomeen, op zo’n grote afstand van elkaar toch even kunnen kletsen en elkaar zien. Mooi dat het bestaat. Net als jullie benieuwd naar de ballonvaart. We zien morgen de foto’s en films graag, nogmaals genieten morgen

• 15 November 2018 - 16:10

Hans :

Heel veel plezier met de ballonvaart
    Is vast schitterend