Dag 12 Kandy naar Bandarawela - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 12 Kandy naar Bandarawela - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 12 Kandy naar Bandarawela

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

11 November 2012 | Sri Lanka, Bandarawela

Hallo Luitjes.

Vanmorgen zouden we vroeg (07.30 uur) vertrekken dus het wekkertje ging om 06.15 af. Maar voor die tijd waren we alweer wakker hoor. De familie aap was al weer voor 06.00 paraat aan de balkonzijde. Toen we gewassen en aangekleed waren wilden we richting lift lopen om te gaan ontbijten. Tot onze schrik zaten er opeens apen aan de voorzijde van onze kamer. En niet zo weinig ook. De 25 meter naar de lift waren best eng. Op weg naar de lift kwamen er vanaf het trappenhuis nog een paar bij waardoor er wel een stuk op 20 van die krengen om ons heel liepen. Toen we vlak voor de lift stonden konden we gelukkig een tussendeur dichtdoen want sommige begonnen al te blazen in onze richting. Maar het liep goed af en na het ontbijt waren ze gelukkig weer allemaal vertrokken. Na het uitchecken zijn we vetrokken richting de theeplantages. Dit was een mooie rit die een tussenstop opleverde bij een theefabriekje waar werd verteld hoe de theebladeren tot thee worden gemaakt. Hierna kregen we nog een lekker bakkie, jullie raden het nooit, thee waarna we nog wat thee hebben gekocht in het winkeltje. Hierna vervolgde we onze trip door de bergen. Het is onvoorstelbaar hoeveel theevelden we gezien hebben. Maar dat moet ook wel want Sri Lanka is de grootste exporteur van thee ter wereld. Na onderweg nog even wat gedronken te hebben waren we om 12.00 uur op het treinstation van Nanu Oya voor onze rit door de bergen langs de theeplantages. Om 12.30 was de trein er en hebben we 2 uur zitten genieten van mooi uitzicht. Bij het station van Bandarawela werden we weer opgewacht door Nan, die met de auto met onze bagage daarin ook naar deze stad was gereden.
Hierna zijn we naar het hotel gereden waar we na een paar minuten al waren. Om 16.00 uur heeft Nan ons weer opgehaald om ons naar een locatie te rijden waar we een heerlijke massage hebben gehad. We begonnen met een hoofdmassage, waarna de rest van het lichaam een beurt kreeg. Toen dit klaar was moesten we in een stoombad gaan liggen. Dit is een soort houten zonnebank waarin je gaat liggen waar alleen je hoofd uitsteekt. Deze was best warm en ik voelde me ook wel een beetje opgesloten. Lizette daarentegen vond het wel heerlijk en viel zelfs even in slaap. Na dit gebeuren mochten we nog even in een kruidensauna plaatsnemen.
Al met al een lekker gebeuren.
Na dit alles zijn we weer naar het hotel gereden en gaan we zo lekker eten en vroeg slapen. Want morgenochtend om 05.30 uur worden we opgehaald voor een trip naar de “Horton Plains”. Dit is een natuurpark met mooie watervallen waar we een stuk gaan wandelen.

Groeten van Lizette & Frank