Dag 13 Bandarawela Horton Plains - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu Dag 13 Bandarawela Horton Plains - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Frank en Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer - WaarBenJij.nu

Dag 13 Bandarawela Horton Plains

Door: Frank en Lizette

Blijf op de hoogte en volg Frank en Lizette

11 November 2012 | Sri Lanka, Bandarawela

Hallo Luitjes.

Zoals wij al dachten is het hier erg moeilijk om op wifi te komen, maar goed we hebben alles gewoon op de laptop gezet zodat als we de mogelijkheid hebben ( zoals nu ) dan zetten we het gelijk voor jullie online. Het was zwaar vanmorgen om 05:00 ( Ja jullie lezen het goed !!!!!! ) ging de wekker. Om 05:30 zijn we vertrokken met een busje richting Horton Plains dat ligt even voorbij Hakgala. Dat is een National park, wat op ongeveer 2130 meter hoogte ligt en waar je verschillende wandelingen kan maken. Wij hebben die van 9 kilometers gedaan. Voor dat we daar aan kwamen moesten we eerst een rit maken van ongeveer 2 uur over een weg pffffffffff. Onderweg hadden we even een oponthoud. Er was namelijk een boom door de omweer omgevallen en deze was boven op een elektriciteitspaal gevallen en deze lag nu over de weg heen en de draden op de grond. Waardoor we niet door konden rijden. Frank is even gaan helpen en heeft eerst gevoeld of er nog stroom op zat hahahaha.
Eenmaal aangekomen zijn we begonnen met lopen en dan zie je een schitterend uitzicht qua landschap. Je hebt hier door het klimaat een dicht begroeit regenwoud. Als je op het hoogste punt staat ( World’s End ) zie je een ongelofelijk uitzicht. Je kijkt dan op de Totapola uit, één van de hoogste bergen van Sri Lanka. Die is omringd door de wolken en dat is onwijs mooi om te zien. Ook zijn we de route gelopen van de Baker’s Falls. Dan maak je een wandeling langs allemaal kleine en grote watervallen. Dat is echt waanzinnig om te zien. Ik moet toegeven ik ben er al een keer geweest, maar nu hadden we uitzicht en geen regen en wolken zoals drie jaar geleden. Dus was het zeker niet zonde om deze wandeling nogmaals te maken. Na ongeveer 3,5 uur te hebben gelopen en geklauterd ( is niet alleen maar vlakken paden neeeeeeeee dat zeker niet ) kwamen we weer bij de auto aan. We moesten even wachten, maar na een half uurtje bijkomen konden we de geweldige trip van twee uur weer terug maken. Maar nu moe en voldaan. Op de terugweg zagen we opeens een heleboel mensen bij elkaar staan in een heel klein dorpje. De chauffeur vroeg wat er aan de hand was aan een lokale vrouw en toen kregen we te horen dat er iemand een eind aan zijn leven had gemaakt en zich aan de brug had opgehangen. Gelukkig hebben wij dat niet gezien ( dit omdat er ongeveer 50 man om heen stond en dat het gelukkig al gebeurd was toen wij nog aan het hobbelen waren. ) Om ongeveer 13:15 kwamen we bij het hotel aan en kon ik gelukkig plassen. Ik moest al vanaf 12:30 en dan ook nog eens rijden op een weg waar je schokbrekers niet blij mee zijn pffffffff das afzien dan. Maar eenmaal terug zijn we heerlijk gaan douchen en wat gaan eten en ja het beeld naast mij is momenteel een Frank die heerlijk ligt te snurken hahahahhahaha.

Nou luitjes morgen om acht uur vertrekken we vanuit hier naar Tissamaharama ( ook wel Tissa genoemd ) en gaan we de laatste dagen met onze chauffeur door brengen en daarna nog even een weekje bij komen van alles aan het strand.

Groeten van Frank en Lizette

• 11 November 2012 - 10:55

Sjaan:

Goedemorgen thee meneer en mevrouw :-)
    Weer even een berichtje op een zonnige morgen in NL, ja ja ook hier hebben we nu een zonnetje.
    Wat een belevenissen hebben jullie mee gemaakt, en prachtige foto's , was ik maar mee gegaan als verstekeling.Volgende keer maar proberen :-)
    Nou geniet nog van al het moois en wat je zegt op naar het strand.

Toedels sjaan

• 11 November 2012 - 11:09

Henk & Sonja :

Hè vakantiegangers
    Wat hebben jullie een strak programma. Enne om 5 uur op ...
    Volgens mij zien en beleven jullie mooie avonturen en straks nog een aantal
    dagen uitrusten op een strand!
    Geniet er maar lekker van!
    Gr. Van de Miertje

• 11 November 2012 - 11:28

Frank En Lizette Cramer & Cramer-Oosterveer :

Hoi hoi Miertjes,
    Dat valt best mee hoor dat strakke programma :-) maar sommige dingen moet je nou eenmaal heel vroeg doen om het ooie te zien. Waarschijnlijk morgen nog één vroeg dagje en dan is het opstaan wanneer wij willen. Als de apen ons niet wakker maken :-)

• 11 November 2012 - 15:22

Willy:

He vac gangers wat een vacantie jullie hebben al weer veel beleeft.neem het er nog even lekker vandat weekje .groetjes wii. Xxxxx

• 11 November 2012 - 15:22

Willy: